واکنش وزیر امورخارجه لبنان به سخنان سید حسن نصرالله

کدخبر: ۳۵۴۵۳۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه لبنان با تاکید بر ادامه تلاش‌های امداد و نجات در مکان وقوع فاجعه انفجار بیروت واکنش مثبتی به اظهارات امروز سید حسن نصرالله نشان داد.
واکنش وزیر امورخارجه لبنان به سخنان سید حسن نصرالله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا: براساس گزارش پایگاه خبری العهد، «شربل وهبة» خاطر نشان کرد اولویتهای ما در حال حاضر بر تلاشها برای نجات و امدادرسانی در مکان وقوع انفجار است.​

وهبة در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم گفت : ما نگاه مثبتی به اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر خروج لبنان از محاصره داریم.

وزیر خارجه لبنان افزود درخواستهایی از سوی کشورهای مختلف برای ارسال کمک را دریافت می کنیم و در این زمینه با طرفهای نظامی ذیربط هماهنگی می کنیم.

وی در خصوص سفر پنجشنبه( 16 مرداد) امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان هم گفت نتایج سفر رئیس جمهور فرانسه بسیار مثبت و دلگرم کننده از نظر فراهم کردن کمک برای به لبنان است.

وهبة خاطر نشان کرد لبنان از تمام فرصتها برای بهبود روابط خود با خارج بهره برداری خواهد کرد.

وی ادامه داد کمکهای فوری مرتبط با فاجعه ارتباطی با اصلاحات ندارد.

وهبة اظهار داشت دادگاه نظامی تمام تحقیقات لازم مربوط به این حادثه را برای مشخص کردن مسئولیتها(کوتاهی ها و مقصران) انجام خواهد داد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه گفت مشخص کردن نیاز به تجارب خارجی در عملیات تحقیقات، در صلاحیت و حوزه اختیارات دستگاه قضایی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید