پشت پای آمریکایی ها به بن سلمان

کدخبر: ۳۵۴۵۴۵
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا خبر داد که مخالف ولیعهد سعودی که قبلا مشاور وی نیز بوده، سال‌ها شریک واشنگتن واشنگتن در «مبارزه با تروریسم» بوده است.
پشت پای آمریکایی ها به بن سلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس:  وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «سعد الجبری» مشاور سابق «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شریکی است که دولت آمریکا برای وی ارزش قائل بوده و با آمریکا در راستای تضمین امنیت سعودی‌ها و آمریکایی‌ها همکاری کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، الجبری سال‌ها شریک واشنگتن در تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بوده و واشنگتن مشارکت وی در حفظ امنیت شهروندان آمریکایی را ارج می‌نهد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «هرگونه اتهام علیه الجبری باید از طریق سیستم قضایی و با شفافیت کامل با آن برخورد شود.»

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «برخی گزارش‌ها درباره دلایلی که سبب شد تا الجبری کانادا را ترک کرده، نگران کننده بوده و همچنین هرگونه تحت فشار قرار دادن خانواده وی، اقدام غیر قابل قبول به شمار می‌آید.»

«سعد الجبری»، مشاور سابق «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از وی به دلیل تلاش برای ترور او شکایت کرد.

بر اساس مستنداتی که سعد الجبری به دادگاه واشنگتن ارائه داده، ولی‌عهد سعودی تیمی متشکل از چند نفر دو هفته بعد از ترور خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی مقتول در استانبول، به کانادا فرستاده تا او را ترور کنند.

طبق این دادخواست، مقامات کانادا به تیم ترور مشکوک می‌شوند و به جز یک نفر که پاسپورت دیپلماتیک داشت، اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد.

«بیل بلر» وزیر امنیت عمومی دولت کانادا روز پنجشنبه به طور تلویحی تلاش  ولی‌عهد عربستان سعودی برای ترور سعد الجبری در خاک کانادا را محکوم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید