اگر در روزهای شیوع کرونا خودرو خرید فروش کرده‌اید، این مطلب را بخوانید

کدخبر: ۳۵۴۵۷۵
اقتصادنیوز :اگر در این روزهای شیوع ویروس کرونا مجبور به خرید یا فروش خودروی خود هستید، این مطلب را بخوانید.
اگر در روزهای شیوع کرونا خودرو خرید فروش کرده‌اید، این مطلب را بخوانید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،با گشایش بازار و فروشگاه‌ها، امکان خرید و فروش خودرو نیز فراهم شده است. اگر چه هنوز بسیاری حاضر به خرید و فروش در این شرایط نیستند.

اما شرایط برای همه یکسان نیست. کسانی که به پول و نقدینگی نیاز دارند، کسانی که نگران افزایش بیش از پیش خودرو و عدم توانایی خرید آن در آینده هستند و دلایلی از این دست آنها را مجبور می‌کند تا اقدام به خرید یا فروش خودرو کنند.

علاوه بر اینکه به گفته مسئولان، هیچ زمان مشخصی برای پایان کرونا وجود ندارد و ما مجبور به زندگی در کنار این ویروس هستیم. با این وجود، عاملی از نگرانی‌های بهداشتی افراد در هنگام خرید یا فروش خودرو نمی‌کاهد. حالا که این نگرانی‌ها وجود دارد، باید نکاتی ساده اما مهم را مدنظر قرار دهیم تا احتمال بروز خطر را به حداقل برسانیم و با چگونگی حفاظت از سلامت خود و طرف مقابل آشنا شویم.

اگر خریدار هستید

- از سایت‌های اینترنتی برای بررسی گزینه‌ها استفاده کنید و در صورت تمایل به گرفتن کمک از کارشناسان خودرو، از حضور در نمایشگاه‌های اتومبیل تا حد امکان اجتناب کنید و از طریق تلفن با هم در ارتباط باشید.

- پیش از بازدید خودرو، حتما اطلاعات کامل، فیلم و تصاویر با کیفیت آن را از طرف مورد معامله یا نمایشگاه بخواهید.

- اطلاعات کامل و تصاویر را در اختیار خانواده قرار دهید و بعد از رسیدن به اتفاق نظر، برای بازدید خودرو اقدام کنید.

- اگر تمایل به بررسی خودرو توسط کارشناس دارید، در همان روز بازدید ترتیب آن را بدهید تا دوبار مجبور به مراجعه نشوید.

- هنگام بازدید از خودرو حتما ماسک و دستکش استفاده کنید و بعد از بررسی و به اصطلاح دور زدن با خودرو، حتما در اولین فرصت لباس‌های خودرو بشویید.

اگر فروشنده هستید

- اطلاعات کامل خودرو به همراه فیلم و تصاویر با کیفیت از آن را در سایت‌های فروش اینترنتی قرار دهید تا مشتری با آگاهی کامل به سراغ شما بیاید.

- اگر می‌خواهید از کارشناسان خودرو برای قیمت‌گذاری و معامله کمک بگیرید، تا حد امکان هماهنگی‌ها را تلفنی انجام دهید و از آنها بخواهید اطلاعات کامل را در اختیار مشتری بگذارند.

- یک روز مشخص را برای بازدید در هفته تعیین کنید و به هر مشتری زمان مشخصی را اعلام کنید تا همزمانی بازدید رخ ندهد. این کار باعث می‌شود شما تنها یک زمان مشخص مجبور به نظافت و ضدعفونی کردن خودرو شوید.

- به مشتری یا کارشناس توضیح دهید که تنها یک بار پذیرای آنها هستید تا بدانند تصمیم نهایی را باید در همان بازدید بگیرند.

- در روز بازدید از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید و همراه داشته باشید.

- در زمان بازدید، پیش از سوار شدن مشتری به خودرو، ماده ضدعفونی‌کننده و دستکش در اختیارشان قرار دهید تا استفاده کنند. مطمئن شوید که سهل انگاری نمی‌کنند. شما نمی‌توانید چندین و چندبار تمام سطوحی که آنها با آن تماس داشته‌اند را ضدعفونی کنید. علاوه بر اینکه این کار ممکن است سلامت مشتری دیگر را نیز به خطر بیندازد.

- اگر مشتری برای تست خودرو، تمایل به رانندگی داشت، حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد، به هیچ وجه از کولر استفاده نکنید.

- پس از خروج مشتریان از خودرو، محیط را ضدعفونی کنید.

اگر کارشناس خودرو هستید

- اطلاعات خودرو و راه‌های تماس خود را پشت شیشه نمایشگاه اتومبیل خود قرار دهید تا از ورود بیش از حد مشتری به داخل خودداری کنید. از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتری استفاده کنید.

- اطلاعات کامل، قیمت، تصاویر خودرو و... را از فروشنده بخواهید و به مشتری ارائه کنید. زمینه بازدید مجازی را با دریافت فیلم کامل از خودرو فراهم کنید.

- وسایل بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده همیشه همراه خود داشته باشید.

- در هر مرحله از معامله، فاصله اجتماعی را حفظ کنید و از دو طرف معامله هم بخواهید این موضوع را جدی بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید