مظنه آجیل و خشکبار در بازار چقدر است؟

کدخبر: ۳۵۴۵۸۰
اقتصادنیوز : مدتی است که برای تقویت ایمنی بدن بر مصرف مواد مغذی مانند آجیل توصیه می‌شود اما باید دید قیمت فعلی این محصولات در بازار به چه مقدار است؟
مظنه آجیل و خشکبار در بازار چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا ،سازمان میادین میوه و تره‌بار در گزارش مرداد ماه خود، نرخ انواع آجیل و خشکبار را اعلام کرده است. محصولاتی که قیمت بالای آن امکان خرید برای همه مصرف‌کنندگان را سلب کرده است.

مغزها گران‌ترین‌اند

از میان انواع آجیل و خشکبار، مغز انواع گردو، بادام، پسته و فندق همیشه جز گران‌ترین و لوکس‌ترین محصولات محسوب می‌شوند. بر اساس گزارش اعلامی این سازمان در خصوص نرخ انواع آجیل با پوست، قیمت هر کیلوگرم انواع پسته از ۱۱۹ هزار تومان تا ۱۲۹ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم انواع گردو از ۶۳ هزار تومان تا ۱۲۱ هزار تومان برای نوع کاغذی ایرانی آن تعیین شده است. همچنین، هر کیلوگرم بادام درختی ۴۷ هزار تومان و نوع پوست کاغذی آن، ۱۲۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است. بادام زمینی نیز به قیمت هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان و فندق با نرخ ۶۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

یک کیلو آجیل، ۲۰۰ هزار تومان

قیمت انواع مغزها زمانی که بدون پوست یا شور باشد، از این نیز بالاتر می‌رود. میادین میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم گردو بدون پوست را از ۱۶۸ تا ۲۱۹ هزار تومان مشخص کرده‌است. این تنها گردو نیست که رقم ۲۰۰ هزار تومان دارد، مغز بادام هندی نیز با هر کیلوگرم ۲۲۰ هزار تومان، در دسته گرانترین‌آجیل‌ها قرار می‌گیرد. اما در صدر قیمت‌ها، مغز پسته با نرخ ۲۳۲ هزار تومان قرار دارد. همچنین هر کیلوگرم انواع بادام زمینی از ۲۹ تا ۵۲ هزار تومان در این میادین به فروش می‌رسد که به نظر کمترین نرخ را به خود اختصاص داده است. در کنار اینها، مغز فندق نیز به قیمت هر کیلوگرم ۱۳۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

تخمه، از با پوست‌ تا مغز شده

در بخش دیگر این گزارش قیمت انواع تخمه با پوست و مغز شده آن آمده است. طبق این نرخنامه، هر کیلوگرم انواع تخمه آفتابگردان از قیمت ۲۶ تا ۳۵ هزار تومان و مغز آن ۳۴ هزار تومان تعیین شده است. قیمت هر کیلوگرم انواع تخمه کدو نیز از ۴۰ تا ۷۶ هزار تومان و مغز آن از ۶۸ تا ۸۵ هزار تومان مشخص شده است. همچنین هر کیلوگرم تخمه محبوبی به قیمت ۳۰ هزار تومان و مغز آن با نرخ ۶۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. انواع تخمه جابانی هم از ۲۹ تا ۳۵ هزار تومان قابل خرید است.

قسمتی از گزارش سازمان میادین میوه و تره‌بار را نرخ انواع خشکبار تشکیل داده است. در ادامه جدول قیمت انواع خشکبار در میادین میوه و تره‌بار آورده شده است:

قیمت هر کیلوگرم انواع خشکبار

انواع خشکبار

قیمت (تومان)

آلو بخارا ممتاز

۳۴۰۰۰

آلو جنگلی درشت

۱۷۵۰۰

انجیر خشک

۸۰۰۰۰

برگه قیسی

۴۶۰۰۰

برگه زردآلو

۳۹۰۰۰

توت خشک ممتاز

۹۹۰۰۰

عناب

۳۵۰۰۰

کشمش پلویی

۲۸۰۰۰

کشمش سبز

۳۰۰۰۰

کنجد سفید

۴۱۰۰۰

مویز بی هسته

۵۵۰۰۰

مویز با هسته

۳۵۰۰۰

نخودچی

۱۸۵۰۰

خلال پسته

۳۳۹۰۰۰

خلال بادام

۱۸۵۰۰۰

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید