کناره‌گیری همزمان 6 معاون رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

کدخبر: ۳۵۴۶۲۷
اقتصادنیوز: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، شش تن از معاونان رئیس جمهوری این کشور استعفای خود را تقدیم کرده‌اند.
کناره‌گیری همزمان 6 معاون رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "نو یونگ-مین"، رئیس دفتر کارکنان مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه پنج تن دیگر از معاونان استعفای خود را به دولت ارائه کردند.

 

این پنج تن شامل کانگ جی-جونگ معاون امور سیاسی، یون دو-هان معاون ارتباطات مردمی، کیم جو-وون معاون امور مدنی، کیم جئو-سونگ، معاون اجتماع مدنی و کیم او-سوک، معاون مدیریت پرسنل هستند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت کره جنوبی گفت: آنها متن استعفای خود را به رئیس جمهوری ارائه کرده و خواهان پایان کار خود در دولت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست استعفای این افراد به انتقادهای مردمی از وضعیت سیاست‌های نادرست و نابسامان مسکن در کشور ربط دارد، از ارائه جزئیات امتناع کرد.

این نخستین استعفای دسته جمعی مقام‌هیای دولتی از زمان روی کار آمدن مون جائه این در مه ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به شدت بابت مطرح شدن مساله پارتی بازی در دولت مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین مطرح شدن یکسری رسوایی‌ها از سوی قانونگذاران حزب حاکم دموکراتیک و مرگ پارک وون-سون، شهردار سئول که عضوی از این حزب بود، باعث شده تا میزان رضایتمندی از حزب حاکم و دولت مون جائه این به شدت کاهش یابد به طوریکه در نظرسنجی اخیر میزان محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی به ۴۴.۵ درصد کاهش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید