فیلم تظاهرات مردم لبنان در مقابل پارلمان /پس لرزه های انفجار بزرگ بیروت

کدخبر: ۳۵۴۶۷۱
اقتصاد نیوز: عده کثیری از مردم لبنان امروز با تجمع در مقابل پارلمان این کشور در بیروت، خواستار محاکمه عاملان احتمالی یا مقصران انفجار بندر بیروت شدند.
فیلم تظاهرات مردم لبنان در مقابل پارلمان /پس لرزه های انفجار بزرگ بیروت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: شهر بیروت امروز (شنبه) شاهد اعتراضات وسیع مردمی بود و بسیاری از شهرهای دیگر نیز خود را برای شرکت در این اعتراضات به پایتخت رسانده بودند.

بیشتر بخوانید؛

لبنان بازهم در آتش سوخت /آتش سوزی بزرگ در مجاورت پارلمان

به نوشته المیادین، برخی از معترضان در تلاش برای ورود به ساختمان پارلمان بودند که با مأموران درگیر شدند و نیروهای امنیتی نیز به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

تجمع‌ کنندگان شعارهایی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و همچنین انفجار مهیب بیروت سر می‌دادند.

فرماندهی ارتش لبنان نیز با بیان اینکه میزان خشم مردم از انفجار بیروت را درک می‌کند، از معترضان خواست تا از خشونت پرهیز کرده و از آسیب به اموال عمومی خودداری کنند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز گذشته گفته بود که مردم لبنان از حادثه رخ داده عصبانی هستند و او نیز به همان میزان خشمگین است.

در همین حال برخی عناصر سیاسی وابسته به جریان ۱۴ مارس نیز در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جریان سعودی در تلاش برای موج‌آفرینی علیه مقاومت لبنان برآمده‌اند. «سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب (فالانژ) که همه نمایندگان آن از پارلمان استعفاء داده‌اند در مصاحبه با شبکه العربیه، حزب‌الله لبنان را عامل نابه سامانی‌های این کشور دانست.

در همین راستا «هادی القبیسی» تحلیلگر لبنانی به وبگاه المعلومه گفتکه جریان وابسته به سعد الحریری با انتشار اخبار دروغ به دنبال آشوب و فتنه‌انگیری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید