یک استعفای دیگر در لبنان/ اینبار وزیر دادگستری

کدخبر: ۳۵۵۰۰۴
«ماری کلود نجم» وزیر دادگستری لبنان استعفای خود را تقدیم «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور کرد.
یک استعفای دیگر در لبنان/ اینبار وزیر دادگستری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد در پی سلسله استعفا‌های اخیر مقامات لبنانی که پس از انفجار اخیر در بندر بیروت به وقوع پیوسته بود، امروز وزیر دادگستری این کشور نیز استعفای خود را اعلام کرد.

«ماری کلود نجم» وزیر دادگستری لبنان در استعفای خود که تقدیم «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور کرد، نوشت: بحران بندر بیروت اتفاق افتاد تا تأییدی بر این مسأله باشد که لبنان وارد مرحله‌ای حساس شده است.

او در متن استعفای خود همچنین نوشت: امیدوارم ریاست دولت و همکاران وزیرم به شکل دسته جمعی بخاطر خون شهدا، استعفای دولت را اعلام کنند.

وزیر دادگستری لبنان همچنبن گفت: بحران عمیق و شرایط فوق العاده‌ای که کشور با آن روبروست، لزوم تبیعت از اراده ملی را خواستار است.

گفتنی است این سومین وزیر است که پس از حادثه اخیر بندر بیروت استعفای خود را اعلام می‌کند.

ظهر دیروز ابتدا رسانه‌های خبری اعلام کردند «منال عبدالصد» وزیر اطلاع رسانی لبنان از سمت خود استعفا داده است. پس از آن، ساعاتی بعد هم «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست لبنان استعفای خود را اعلام کرد.

منال عبدالصمد، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیشتر در گفتگو با الجزیره اعلام کرده بود: در صورتی که تحقیقات محلی به نتیجه‌ای نرسد، ما طرح تحقیقی بین المللی را به هیئت وزیران ارائه خواهیم داد.

او گفته بود: اگر تحقیقات محلی ظرف ۵ روز نتیجه ندهد، مسأله تحقیقات بین المللی را مطرح خواهم کرد.

«منال عبدالصمد» همچنین اعلام کرده بود استعفای من از دولت در هر لحظه‌ای در صورتی که نتوانم حقوق شهروندان را استیفا کنم، وجود دارد.

این در حالی است که دو روز پیش نیز «سامی الجمیل» رئیس حزب کتائب لبنان در سخنانی با دعا برای روح «نزار نجاریان» دبیرکل این حزب که در انفجار بندر بیروت در سه شنبه هفته گذشته جان خود را از دست داد، از استعفای نمایندگان حزب کتائب خبر داده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید