نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی؛ ترامپ دو ایالت کلیدی را از دست داد

کدخبر: ۳۵۵۰۵۶
اقتصادنیوز: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین حکایت از پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده دارد که به زعم شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد خوبی در مهار شیوع ویروس کرونا نداشته است.
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی؛ ترامپ دو ایالت کلیدی را از دست داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز  نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس آمریکا که با همکاری بنگاه افکارسنجی یوگاو انجام شده نشان می‌دهد، آقای بایدن در ایالت زادگاهش یعنی پنسیلوانیا نظر مثبت ۴۹ درصد از رای دهندگان احتمالی را به خود جلب کرده؛ در حالی که ۴۳ درصد رای دهند‌گان احتمالی این ایالت همچنان حامی آقای ترامپ هستند.

همچنین در ایالت ویسکانسین نیز نامزد دموکرات‌ها توانسته در میان ۴۸ درصد مشارکت کنندگان احتمالی در انتخابات سوم نوامبر(۱۳ آبان) محبوبیت به دست آورد و در مقابل رئیس جمهوری ایالات متحده تاکنون موفق شده نظر مساعد ۴۲ درصد رای دهندگان احتمالی را حفظ کند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ ۴۷.۲۲ درصد آراء ایالت ویسکانسین را در مقابل ۴۶.۴۵ درصد آراء هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، کسب کرده بود. در ایالت پنسیلوانیا نیز آقای ترامپ موفق به جلب ۴۸.۲ درصد آراء در برابر ۴۷.۵ درصد آراء خانم کلینتون شده بود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۷ درصد مردم هر دو ایالت معتقدند که جو بایدن در صورت احراز مقام ریاست جمهوری عملکرد بهتری نسبت به آقای ترامپ در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ خواهد داشت. در مقابل ۳۷ درصد ساکنان پنسیلوانیا و ۳۲ درصد مردم ویسکانسین بر این باورند که مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ قطعا بهتر از دوره احتمالی ریاست جمهوری آقای بایدن است.

با این حال، نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد توانمندی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در مدیریت اقتصاد آمریکا متفاوت از مهار شیوع ویروس کروناست. به طوری که ۴۶ درصد مردم ایالت پنسیلوانیا بر این باورند که آقای ترامپ توانمندی بالاتری نسبت به آقای بایدن(۴۵ درصد) در مدیریت اقتصاد کشور دارد.

این فاصله ۱ درصدی در ایالت ویسکانسین ۴ درصد است. چنان که ۴۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که مدیریت اقتصادی آقای ترامپ بهتر از آقای بایدن است، در حالی که حامیان مدیریت اقتصادی آقای بایدن ۴۳ درصد رای دهندگان احتمالی در این ایالت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید