آماری نگران کننده از مازندران

کدخبر: ۳۵۵۰۹۰
اقتصادنیوز: رئیس پلیس راه مازندران گفت: تصادفات منجر به فوت طی مرداد ماه امسال در مازندران نگران‌کننده است.
آماری نگران کننده از مازندران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس:  علیرضا قدمی امشب در جمع خبرنگاران، با تبریک به‌مناسبت  روز خبرنگار، اظهار کرد: قطعا مجموعه اقدامات رسانه‌ای از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در هر عرصه‌ای خواهد بود و ارائه خدمات به مردم بدون همکاری قطعا نمودی نخواهد داشت و زحمات را با راندمان صدچندان خواهد کرد.

وی افزود: باید گفت به‌طور حتم روند بسیاری از اقدامات بعد از پوشش توسط رسانه‌ها بهتر خواهد شد که باتوجه به این مهم خواهان افزایش سطح تعامل با خبرنگاران هستیم و این توقع را داریم که این تعامل و میزان سهم در اخبار ترافیکی افزایش یابد.

رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه قدرشناسی از زحمات رسانه‌ها است که متوجه زحمات رسانه‌ها هستیم و قدرشناس زحمات آنان خواهیم بود.

این مسؤول در ارتباط با مشکلاتی در زمینه روشنایی و ایمنی معابر و جاده‌‌های سطح مازندران، اضافه کرد: درواقع این مهم مطالبه ما هم است که همچنان در این زمینه پیگیر هستیم و اخیرا هم در چند محور پرتردد این اقدام صورت گرفته است.

قدمی ادامه داد: البته نصب سیستم روشنایی و ایمنی معابر در محورهای مواصلاتی استان تابع چهارچوب خاصی است که در بحث ترافیک تاثیرگذار است و در جاده نصب روشنایی پرهزینه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره افزایش تردد طی تعطیلات عید غدیر در محورهای مازندران، تصریح کرد: هنوز آماری از میزان دقیق تردد خودروها نداریم ولی حجم ورودی نشان داده که میزان ورودی همانند تعطیلات عید فطر بوده است.

رئیس پلیس راه مازندران با هشدار  درباره افزایش فوتی تصادفات طی مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: تعداد فوت‌شدگان در این ماه به ۳۲ نفر رسیده که می‌توان گفت اغلب بومی هستند.

این مسؤول با اشاره به بالا بودن فوتی عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در مازندران، تصریح کرد: سهم فوتی موتورسواران و عابران در استان بیشتر از نرم کشور است که در این زمینه ضرورت ایمن شدن و ایجاد گذرگاه‌های عابرپیاده ضرورت دارد.

قدمی با بیان اینکه ایجاد زیرگذر در محورهای مازندران باتوجه به بالا بودن سطح اب زیرزمینی در دستور کار نیست، افزود: ایجاد روگذر به تعداد زیاد نصب شد ولی عملا  به تابلوهای تبلیغاتی تبدیل شده و کمتر کسی از این روگذرها  استفاده می‌کنند؛  یکی از راهکار ایجاد پله برقی و اسانسور برای پل‌های عابر است که هم ایجاد و نگهداری هزینه بر است.

وی با اعلام اینکه سهم عابران در کشته‌های استان بالاست، خاطرنشان کرد:  بخش زیادی خود عابران مقصر هستند و حتی بسترساز و زمینه‌ساز است که مستلزم بحث آموزش و فرهنگ‌سازی است.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان گفت: بحث اعمال جریمه برای عابران پیاده درنظر گرفته شده که اعمال نشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید