احساس خطر پمپئو از یک اپلیکیشن چینی

کدخبر: ۳۵۵۱۶۷
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از اپلیکیشن چینی تیک‌تاک انتقاد و آن را خطری برای امنیت ملی این کشور دانست.
احساس خطر پمپئو از یک اپلیکیشن چینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با نیوزمکس، باز هم اپلیکیشن چینی تیک تاک را به باد انتقاد گرفت.

او گفت: «به دلیل تعهد این اپلیکیشن به حزب کمونیست چین، آن را خطری برای امنیت ملی آمریکا می‌دانم.»

 وزیر خارجه آمریکا همچنین با اتهام‌زنی به پکن افزود آمریکا می‌داند این شرکت‌ها برای اهداف امنیت ملی چین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در همین حال به دنبال انتشار اخباری مبنی بر بازداشت «جیمی لای» میلیونر هنگ‌کنگی، طبق قانون جدید امنیت ملی چین، پمپئو در چارچوب مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن تاسف خود را ابراز کرد. 

او در پیامی توئیتری در باره لای نوشت: «عمیقا ناراحت و آزرده خاطر شدم. این رفتار ثابت می‌کند حزب کمونیست چین آزادی هنگ کنگ را گرفته و مردم آن را از حقوقشان محروم داشته است.»

جیمی لای، ۷۱ ساله، میلیونر و ناشر برجسته هنگ کنگی و بالاترین فرد از نظر مقام است که روز گذشته از سوی پلیس هنگ کنگ و طبق قانون جدید امنیت ملی این خودمختاری به اتهام تبانی با نیرو‌های خارجی در اعتراضات بازداشت شده است. او همچنین مالک روزنامه «اپل دیلی»، حامی برجسته جنبش دموکراسی در هنگ کنگ، است و از منتقدان حکومت چین محسوب می‌شود.

پمپئو در پیام توئیتری خود همچنین لای را «وطن پرست» دانست، چین را به دلیل بازداشت او محکوم کرد و نوشت: «با این اقدام بعید می‌دانم پکن در موضع خود در قبال هنگ کنگ تغییری ایجاد کند.»

به عقیده وزیر امور خارجه آمریکا، لای انسانی وطن‌پرست بود که چیزی جز وقایع خوب برای مردمش نمی‌خواست.

او درباره هنگ کنگ با بیان آنکه وحشت دارد انتخابات شورای منطقه‌ای (۲۰۱۹/ ۱۳۹۸) این منطقه «آخرین انتخابات دموکراتیک» آن باشد، گفت: «واشنگتن حتما اطمینان حاصل خواهد کرد که با این بخش خودمختار به شکلی جدا از چین برخورد می‌شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید