کنکور در ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه برگزار می‌شود

کدخبر: ۳۵۵۲۲۴
​اقتصادنیوز :‌مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از برگزاری آزمون کنکور سراسری در تاریخ 27 تا 30 شهریور خبر داد.
کنکور در ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،بابک نگهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکور سراسری اظهار داشت: متأسفانه دوگانه خاصی درباره کنکور شکل گرفته بود که بحث اول موضوع سلامت خانوارها و داوطلبین و دوگانه بعدی بحث سرنوشت آنها به عنوان جوانان این مرز و بوم شکل گرفته است.

وی افزود: مراجعات مردمی و تقاضاهای مختلف مردم از نمایندگان مجلس و دستور آقای قالیباف رئیس مجلس و ورود شخص وی درباره لزوم رعایت پروتکل‌ای بهداشتی برای برگزاری کنکور و تأکید رئیس مجلس و زیرمجموعه آن مبنی بر اجرای دقیق و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا و تضمین سلامت شرکت‌کنندگان در تعیین سرنوشت آنان توانست کمی از دغدغه‌ها را بکاهد.

وی تأکید کرد: تعامل دولت و مجلس در برگزاری کنکور سراسری و تشکیک مساعی آنان برای رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی نشان داد که کنکور آزمون سربلندی قوای مقننه و مجریه بوده است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری کنکور توانست به جامعه نشان بدهد تعامل خوبی بین کمیسیون تخصصی مجلس با وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و سازمان سنجش به وجود آمده است.

نگهداری تصریح کرد: اگر هدف خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات آنها باشد و نیت هم کسب رضایت الهی باشد این تعامل موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: هدف قوای مجریه و مقننه در موضوع کنکور آن بود که سلامت داوطلبین تضمین شود.

وی گفت: بعد از ورود جدی و دستور رئیس مجلس در موضوع برگزاری کنکور سراسری، نشست‌های مشترکی بین رؤسای کمیسیون تخصصی مجلس و وزارتخانه‌ها به نتیجه مطلوبی رسید و تصمیمی مبنی بر به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور به مدت یک ماه گرفته شد.

وی درباره برگزاری زمان کنکور خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌ها مقرر شد که کنکور سراسری سال جاری از 27 تا 30 شهریور برگزار شود.

وی تصریح کرد: سازمان سنجش برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه یک ماه فرصت خواسته است به همین دلیل برگزاری کنکور یک ماه به تعویق افتاد.

وی گفت: تصمیمی که در شورای تشکیل شده و متشکل از وزارتخانه‌های بهداشت علوم و سازمان سنجش و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تعدادی از نمایندگان گرفته شده است، به تعویق افتاد ولی اگر حادثه و مشکلی در زمینه تسری اپیدمی ویروس کووید 19 رخ ندهد در روزهای پایانی شهریورماه آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شود.

وی گفت:‌سازمان سنجش برای اجرای سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در کنکور یک ماه فرصت خواست چرا که ارزیابی آنها اینگونه بود که نیازمند فضای فیزیکی بیشتری هستند و بایستی از ظرفیت پرسنل آموزش دیده بیشتری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سازمان سنجش بنا دارد تا آموزش‌های بیشتری را به پرسنل آزمون سراسری مبنی بر پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی بدهد.

وی در پایان گفت: ان شاالله با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی هم شاهد برگزاری کنکور خواهیم بود و هم شاهد تضمین سلامت فرزندان کشورمان و ادامه مسیر علمی آنان.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید