خبر بد درباره کرونا

کدخبر: ۳۵۵۲۶۳
اقتصادنیوز: معاون اجرایی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون از نقاط مختلف کشور درخواست‌هایی برای دریافت مجوز فرآورده درمان کرونا داشته‌ایم، اما هیچ‌گونه مجوزی برای فرآورده‌های سنتی و مکمل در درمان کووید ۱۹ صادر نشده و هیچ فرآورده‌ای مجوز مطالعه بالینی را نگرفته است.
خبر بد درباره کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، محمود آل‌بویه روز سه شنبه درباره برخی فرآورده‌های طبیعی و سنتی برای درمان بیماری کووید ۱۹ افزود: در سایر نقاط جهان نیز سازمان‌های غذا و دارو آمریکا، هند و سنگاپور نیز هیچ مجوزی به فرآورده‌های گیاهی و طبیعی برای درمان بیماری کووید ۱۹ صادر نکرده‌اند.

معاون اجرایی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در مورد خاصیت ضد کرونایی برخی فرآورده‌ها، ادعاهایی مطرح می‌شود و پس از این‌که مستندات لازم را درخواست می‌کنیم که در اکثر موارد افراد مدعی در میانه کار منصرف می‌شوند.

آل بویه گفت: مدعیان ساخت درمان کووید ۱۹ از لحاظ قانونی مجاز به کارآزمایی بالینی نیستند. ثبت و ورود فرآورده‌های دارویی و گیاهی دارای مراحل خاصی است تا وارد کارآزمایی بالینی شود. بنابراین به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه به تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استناد نکنند.

به گزارش ایرنا، تا ظهر امروز (سه شنبه) ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید