جزئیات محاکمه ۳ داعشی در تهران

کدخبر: ۳۵۵۲۷۷
اقتصادنیوز: رسیدگی به پرونده ۳ نفر از اعضای داعش که در یک روستای مرزی ایران دستگیر شده بودند ، در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
جزئیات محاکمه ۳ داعشی در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایران: حدود سه سال قبل، یک گروه ۲۱ نفری از اعضای داعش به سرکردگی ابوخدیجه تشکیل شد و به قصد انتقام وارد خاک ایران شده و در یکی از روستاهای مرزی ساکن شدند تا پس از تجدید قوا عملیات انتحاری خود را در ایران آغاز کنند اما با اشراف اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی، ساعاتی پس از اسکان در روستا آنها به محاصره درآمدند و پس از امان‌دادن به آنها ۱۶ نفر از اعضای این گروه خودشان را تسلیم کردند و ۵ نفر قصد متواری شدن داشتند که در این عملیات همه آنها از جمله فرمانده ابوخدیجه کشته شدند.

در این میان دو نفر از آنها با منفجر کردن جلیقه انتحاری ۳ نفر از نیروهای سپاه ایران را به شهادت رساندند.

فردای عملیات وقتی نیروهای سپاه در حال انتقال اسرای داعشی به تهران بودند با یورش گروه دیگری از مهاجمان مواجه شدند که در این عملیات نیز یکی از اسرا کشته شد و ۱۵ نفر به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

از این ۱۵ نفر پرونده ۱۲ نفرشان به دادگاه انقلاب ارجاع شد و پرونده ۳ نفر از آنها هم که زیر ۱۸ سال سن داشتند به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز این ۳ نفر که دو نفر از آنها عراقی و یک نفرشان ایرانی هستند، به اتهام محاربه در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران به دفاع از خود پرداختند.

در ابتدای این جلسه و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، متهم ردیف اول که یک عراقی ۱۴ ساله است در جایگاه قرار گرفت و گفت: من اتهام محاربه را قبول ندارم. من اصلاً نمی‌دانستم که قرار است به ایران بیاییم. ما در دیاله عراق پایگاهی داشتیم و پس از درگیری با گروه آسایش (اطلاعات کردستان عراق) غذا و سلاحمان را از دست دادیم و بدون هدف از آنجا گریختیم و پنج روز تنها با روزی یک خرما زندگی می‌کردیم و به دنبال یک روستا می‌گشتیم تا بتوانیم مقداری غذا بخوریم.

در میانه راه یک شکارچی را دیدیم و از او کمک خواستیم که آن شکارچی ما را به روستایی برد و به ما غذا داد. قصد داشتیم همان موقع حرکت کنیم اما چون حال چند نفر از اعضایمان خوب نبود تصمیم گرفتیم شب را در آن روستا بمانیم و صبح برگردیم که همان شب توسط نیروهای سپاه ایران محاصره و دستگیر شدیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید