معاون بایدن برای ریاست جمهوری رونمایی شد/طرفدار بازگشت به برجام

کدخبر: ۳۵۵۲۹۸
کاملا هریس به عنوان معاون جو بایدن معرفی شد.
معاون بایدن برای ریاست جمهوری رونمایی شد/طرفدار بازگشت به برجام

جو بایدن نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2020 و رقیب ترامپ در پیامی توئیتری کاملا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

سومین زن اولین سیاه پوست

این بار سوم در انتخابات آمریکا است که یک  زن به عنوان نامزد معاون رئیس‌جمهور برگزیده می‌شود. تا به حال دو کاندیدا ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور معاون زن برای خود انتخاب کرده‌اند. در انتخابات سال ۱۹۸۴ والتر موندیل، نماینده حزب دموکرات جرالدین فرارو، سیاست‌مدار دموکرات و عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده بود. در این انتخابات رونالد ریگان، کاندید حزب جمهوری‎خواه که جرج هربرت واکر بوش (بوش پدر) معاون  وی بود، برنده شد. دومین بار در انتخابات سال ۲۰۰۸ جان مک‌کین، کاندید حزب جمهوری‌خواه سارا پیلین را به عنوان معاون خود معرفی کرده بود که در این انتخابات هم باراک اوباما که با معاونت جو بایدن بود پیروز انتخابات شد.هریس سومین زن و اولین سیاستمدار غیر سفید پوست است که برای این سمت نامزد شده است.

کاملا هریس کیست؟

هریس یک وکیل و سیاست‌مدار آمریکایی است که از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا مشغول به کار شده است. او دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافته است.
نیمرخ خانوادگی خانواده هریس پرده از گرایش‌های وی در سیاست‌گذاری‌ها بر می‌دارد.در زمانی که بخت خود را در انتخابات درون حزبی دموکرات آزمود تحلیلگران در موردش نوشتند: عمده مخاطبان وی افراد آسیب‌پذیر هستند.به‌نظر می‌رسد او چون کودکی سختی داشته است چنین رویکردی را در پیش گرفته است. وقتی کاملا هریس در مورد طبقه متوسط صحبت می‌کند، او در مورد یک فرد ۵۵ ساله سیاه‌پوست یا لاتین‌تبار فکر می‌کند.این اولین چیزی است که به ذهن وی خطور می‌کند و در تقابل با طبقه کارگر غربی‌تبار و نسل سوم طبقه کارگری است.
 

طرفدار برجام

کاملا هریس از طرفداران برجام است و در انتخابات درون حزبی وعده داده بود اگر رییس جمهور شود به برجام بازخواهد گشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید