عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران

کدخبر: ۳۵۵۳۴۷
یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی از عقب نشینی آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.
عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دولت ترامپ از ارائه قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت به این دلیل که منجر به دوری چندباره متحدان از امریکا می شد، خودداری نموده است. و در عوض قرار است نسخه ای دیگر را جایگزین آن کند. بنابر گفته ناظران دولت ترامپ در رویکرد اولیه خود غیرقابل انعطاف و به دنبال قطعنامه ای بود که حتی متحدین نمی توانستند از آن پشتیبانی کنند.

وب سایت روزنامه آمریکایی فاینشنال تایمز در گزارشی نوشت: قطعنامه پیشنهادی جدید ایالات متحده، که توسط روزنامه فایننشال تایمز مشاهده شده و قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، به جای پیش نویس 13 صفحه ای که در بین اعضا توزیع شده، از چهار پاراگراف جزئی تشکیل شده است.

اما علیرغم این تغییرات انتظار می رود قطعنامه جدید هم توسط اعضای شورای امنیت رد شود. ریچارد گووان، مدیر پروژه سازمان ملل در گروه بین المللی بحران  گفت: "اگر هدف هنوز گسترش غیرقانونی تحریم بدون هیچ گونه امتیاز دیگر برای تهران است، من هم فکر می کنم چین و روسیه این را وتو خواهند کرد."

یک دیپلمات ارشد سازمان ملل گفت: " زبان به کار رفته در قطعنامه جدید به منظور جبهه سازی متحدان اروپایی و منزوی کردن چین و روسیه انجام شده است." اما این دیپلمات افزود: "ایالات متحده هنوز مطمئن نیست که قطعنامه جدید آرای لازم را برای تصویب به دست خواهد آورد، و معلوم نیست که آیا این رویکرد جدید متحدین را با واشنگتن آشتی می دهد یا خیر.  پیش‌نویس جدید قطعنامه چهارپاراگرافی آمریکا علیه ایران همچنان مجوز تحریم‌های علیه ایران را صادر می‌کند، بنابراین احتمالاً این قطعنامه تا روز جمعه شکست خواهد خورد."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید