روزانه چند ماسک در کشور تولید می شود

کدخبر: ۳۵۵۴۷۷
معاون وزیر صمت گفت: روزانه در کشور 11 میلیون ماسک تولید می‌شود که 6 میلیون ماسک برای مصارف صنعتی است و آمادگی داریم که پارچه مورد نیاز جهت تهیه ماسک برای واحدهای دارای پروانه را تامین کنیم و به آنها سهمیه بدهیم.
روزانه چند ماسک در کشور تولید می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،عباس تابش عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان با اشاره به تعامل جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: با همکاری مسئولان مربوطه از این پس نحوه مصرف و توزیع نهاده‌های دامی رصد می‌شود و روی این موضوع نظارت می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان مرغ تولیدی در گیلان بیش از نیاز استان است و مازاد آن در سایر استان‌ها توزیع می‌شود بیان کرد: طبق آمارهای موجود روزانه بیش از 450 تن مرغ در استان گیلان تولید می‌شود که 200 تن آن در سایر استان‌ها توزیع شده و مابقی برای مصرف استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه در کشور 11 میلیون ماسک تولید می‌شود تصریح کرد: 6 میلیون ماسک برای مصارف صنعتی است و آمادگی داریم که پارچه مورد نیاز جهت تهیه ماسک برای واحدهای دارای پروانه را تامین کنیم و به آنها سهمیه بدهیم.

تابش با تاکید بر اینکه مسئولان استان ظرفیت خالی کارخانجات ماسک گیلان برای تامین پارچه ماسک را اعلام کنند خاطرنشان کرد: همه فعالان اقتصادی موظف هستند که از سامانه شناسه کالا برای ثبت کالا و تولیدات خود استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با شرکت‌های متخلف تولید کننده شکر برای تخصیص سهمیه در نظر گرفته شده به گیلان خبر داد و افزود: سهمیه تخصیصی شکر به گیلان 381 تن است که تنها 40 درصد آن جذب شده است لذا اگر استان‌های مبدا همکاری لازم را نداشته باشند با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی تامین و جذب سهمیه‌های تخصیصی را عامل متعادل شدن نرخ‌ها در استان گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: امسال بیش از 138 هزار تن نهاده بین مرغداران گیلان توزیع شد و اگر باز هم نیاز باشد این میزان را افزایش می‌دهیم تا نیاز مردم استان گیلان رفع شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید