اثر گیاه "یاس امین الدوله" در مقابله با کووید ۱۹

کدخبر: ۳۵۵۵۹۰
اقتصادنیوز : محققان دانشگاه نانجینگ چین دریافتند وجود ماده MIR۲۹۱۱ در عصاره گیاه یاس امین الدوله می‌تواند ژن‌های کووید ۱۹ را به طور مستقیم هدف قرار دهد و مانع از تکثیر ویروسی شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایمنا،محققان دانشگاه نانجینگ چین دریافتند وجود ماده MIR۲۹۱۱ در عصاره گیاه یاس امین الدوله می‌تواند ژن‌های کووید ۱۹ را به طور مستقیم هدف قرار دهد و مانع از تکثیر ویروسی شود.

آن‌ها مشاهده کردند نوشیدن عصاره این گیاه به شکل جوشانده روند بهبود بیماران کووید ۱۹ را تسریع می‌کند.

چن یو ژانگ، سرپرست تیم تحقیق گفت: ما در این مطالعه مشاهده کردیم که MIR۲۹۱۱ موجود در عصاره گیاه یاس امین الدوله می‌تواند مانع از عفونت کرونا ویروس شود.

تحقیقات نشان داده است که MIR۲۹۱۱ سلولی با غلظت ۱۳.۲ pM تکثیر ویروس را ۹۳ درصد کاهش می‌دهد که بیانگر این است که MIR۲۹۱۱ به طور مستقیم از تکثیر کرونا ویروس پیشگیری می‌کند، حال آنکه غلظت MIR۲۹۱۱ در عصاره این گیاه ۵۲.۵ pM است.

محققان معتقدند این درمان شیوه‌ای ایمن و مطمئن در درمان عفونت کووید ۱۹ است.

افزایش احتمال مرگ ناشی از کرونا در مبتلایان سیروز کبدی

نتایج چندین مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی که به خاطر بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شدند به مراتب بیش از جمعیت دیگر فوت کردند.

تمام مطالعات نشان داده است که سیروز پیشرفته به شدت خطر مرگ را افزایش می‌دهد، اعداد و ارقام نشان می‌دهد افراد مبتلا به سیروز شدید در مقایسه با افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی بدون سیروز، در صورت ابتلاء به کرونا تقریباً ۳۰ برابر بیشتر با خطر مرگ روبرو هستند.

نتایج این مطالعه مربوط به گزارش ۱۴ متخصص از ایالات متحده، اسپانیا و بریتانیا بوده است، البته محققان تاکید می‌کنند ابتلاء به بیماری کرونا در این گروه از افراد بالا نیست، اما در صورت ابتلاء به کرونا خطر مرگ آن‌ها بسیار بالاست. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید