تعلیق پروازها بین آمریکا و کوبا

کدخبر: ۳۵۵۶۱۶
وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری از تعلیق پرواز‌های خصوصی بین آمریکا و کوبا خبر داده و مدعی شده که کوبا در حال دخالت در امور ونزوئلا و سوء‌استفاده از این کشور است.
تعلیق پروازها بین آمریکا و کوبا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز، پنجشنبه از تعلیق پرواز‌های خصوصی بین آمریکا و کوبا خبر داد.  

وی در پیامی توئیتری در این باره نوشت: «امروز من از وزارت ترابری خواستم پرواز‌های خصوصی چارتر بین آمریکا و کوبا را به حالت تعلیق در آورد.» 

پامپئو در ادامه این پیام مدعی شد: «رژیم کاسترو از بودجه سفر و صنعت توریسم استفاده می‌کند تا در [امور] ونزوئلا دخالت و از این کشور سوء‌استفاده کند. دیکتاتور‌ها نمی‌‌توانند اجازه داشته باشند که از سفر به آمریکا بهره ببرند.» 

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

«میگوئل دیاز کامل برمودز» رئیس جمهور کوبا نیز روز دوشنبه اقدامات تازه دولت ترامپ علیه کوبا را گامی برای نابود ساختن انقلاب کشورش خطاب و آن را محکوم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید