واکنش جو بایدن به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

کدخبر: ۳۵۵۶۲۴
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی کامل روابط واکنش نشان داد.
واکنش جو بایدن به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر که دولت «دونالد ترامپ» میانجی آن بوده است واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن این توافق را «گامی تاریخی» توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل، «اقدامی شجاعانه» توصیف کرد.

در بیانیه بایدن آمده است: «پیشنهاد امارات برای به رسمیت‌ شناختن دولت اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز در زمامداری است.»

بایدن در بخش دیگری از این بیانیه از طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. «طرح الحاق، ضربه‌ای کاری به صلح وارد می‌اورد و به همین دلیل است که من اکنون با آن مخالف هستم و در کسوت رئیس‌جمهور نیز با آن مخالف خواهم بود.»

علی‌رغم این، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روشن کرد که طرح اشغالگرانه این رژیم تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بعد از اعلام توافق این رژیم با امارات گفت توافق میان امارات و اسرائیل، «عصر جدیدی» را در روابط میان اسرائیل و جهان عرب آغاز کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی بعد از اعلام این خبر مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

با وجود این در متن بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی  «اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده است.»

متن کامل این بخش از بیانیه به شرح زیر است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید