اصابت راکت به نزدیکی پایگاه آمریکا در استان صلاح‌الدین عراق

کدخبر: ۳۵۵۶۳۲
منابع خبری از اصابت چند راکت به نزدیکی یک پایگاه هوایی در استان صلاح‌الدین عراق که مقر نیروهای آمریکایی است خبر داده‌اند.
اصابت راکت به نزدیکی پایگاه آمریکا در استان صلاح‌الدین عراق

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: منابع خبری از فرود چند راکت در نزدیکی «پایگاه هوایی بلد»، واقع در استان صلاح‌الدین عراق خبر داده‌اند.

پایگاه «صابرین‌نیوز» و برخی منابع دیگر این خبر را گزارش داده‌اند اما هنوز به جزئیات بیشتری اشاره نکرده‌اند.

گروه‌های مقاومت عراق پس از مصوبه پارلمان این کشور برای اخراج نیروهای خارجی بر ضرورت اجرای سریع‌تر این مصوبه تأکید کرده‌اند.

درخواست برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی جزو خواسته‌های اکثر جریان‌های سیاسی در عراق است.

«امجد العقابی» نماینده ائتلاف سائرون عراق روز دوشنبه از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواست که با حضور نظامیان تروریست آمریکایی مسامحه نکند.

العقابی به پایگاه خبری المعلومه گفت که در جریان سفر الکاظمی به آمریکا، «باید تکلیف مسائلی مشخص شود که مهمترین آن، اخراج فوری نیروهای آمریکای اشغالگر از خاک عراق است».

قرار است الکاظمی هفته آینده در جریان یک سفر رسمی به آمریکا عزیمت کند و با مسئولان این کشور به ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

برخی برآوردها حاکی است بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید