وال استریت ژورنال خبر داد:

توقیف چهار نفتکش ایرانی توسط آمریکا

کدخبر: ۳۵۵۶۳۶
وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده چهار کشتی حامل سوخت ایران به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» از سوی آمریکا توقیف شده است.
توقیف چهار نفتکش ایرانی توسط آمریکا

وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرد:آمریکا محموله‌های سوخت ایران را توقیف کرده است

این روزنامه آمریکایی بامداد جمعه مدعی شده است برای نخستین بار دولت آمریکا کشتی‌های حامل سوخت ایران را توقیف کرده است.

به گزارش فارس وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده این چهار کشتی به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال حرکت به سمت بندر شهر هیوستون در ایالت تگزاس هستند.

یک مقام آمریکایی گفته که این کشتی‌ها بدون استفاده از زور نظامی توقیف شده‌اند. او از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده است.

ماه گذشته دادستان‌های آمریکایی دادخواستی را برای توقیف این چهار کشتی که عازم ونزوئلا بودند صادر کردند.این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا در جلوگیری از ارسال ۵ نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند هنگامی که حکم دادستان‌های آمریکایی در ماه جولای صادر شد، کشتی‌های «برینگ» و «بلا» در حال حرکت در نزدیکی سواحل «کاپ ورد» بودند. کشتی‌های «لوند» و «پاندی» هم آخرین سیگنال‌های خودشان را ماه گذشته میلادی از آب‌های عمان ارسال کردند. 

به گزارش فارس در دادخواست دولت آمریکا ادعا شده یک تاجر ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های از شرکت‌های صوری، حمل و نقل و ارسال محموله‌های سوخت به ونزوئلا را تسهیل کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید