کشف ارزان‌ترین راهکار برای بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا

کدخبر: ۳۵۵۶۴۶
اقتصادنیوز : محققان ارزان‌ترین و امکان پذیرترین اقدام برای بهبودی حال بیماران مبتلا به ویروس کرونا را کشف کردند.
کشف ارزان‌ترین راهکار برای بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد مصرف دوز بالای ویتامین C می‌تواند برای بهبود حال بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار مفید باشد.

تحقیقات دانشمندان در زمانی که تازه همه‌گیری ویروس کرونا در جهان آغاز شده بود، نشان داد ارتباط مستقیمی میان وجود ویتامین C در بدن بیمار و عملکرد این ویروس وجود دارد. این تحقیقات نشان داد بیمارانی که از ویتامین C در طول بیماری استفاده کرده اند طول زمان استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی در آن‌ها کاهش یافته است.

محققان سوئدی و استرالیایی نیز با بررسی هشت آزمایش متفاوت که بر روی بیماران انجام گرفت نتیجه گیری کردند طول استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارانی که ویتامین C را به صورت خوراکی یا تزریقی دریافت کرده اند کاهش یافته است. نتایج نشان داد بیمارانی که به صورت روزانه یک تا شش گرم ویتامین C به صورت خوراکی یا وریدی دریافت کرده اند، ۲۵ درصد کمتر نسبت به بیماران دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمند شده اند.

همچنین یک تحقیق دیگر نشان داد بیماران مبتلا به کرونایی که از دوز بالای ویتامین C استفاده کرده اند،  بسیار زودتر از سایر بیماران سلامت خود را بازیافته اند. محققان می‌گویند مصرف ویتامین C نخستین اقدامی است که بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید برای بهبودی خود انجام دهند.

 یک تحقیق دیگر نیز در افراد مسن نشان داد پس از بستری شدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آی سی یو، مصرف دوز بالای ویتامین C منجر به بهبودی بیماران شد. در برخی موارد بیماران مسن پس از ۵ روز توانستند از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شوند. دانشمندان اسپانیایی نیز در تحقیقات خود ارتباط مستقیم میان بهبود حال بیماران کرونایی و مصرف دوز بالای ویتامین C را تایید کردند.

ویتامین C به وفور در مرکبات مانند پرتغال، کیوی، لیمو و گریپ فروت یافت می‌شود. سبزیجاتی مانند بروکلی و گل کلم نیز دارای سطح بالایی از این ویتامین هستند. طالبی، توت فرنگی و پاپایا نیز از دیگر میوه‌های سرشار از ویتامین C هستند. قرص‌های جوشان و مولتی ویتامین‌ها نیز از دیگر منابع مناسب و ارزان برای تامین ویتامین C بدن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید