رویترز پیش‌بینی کرد

قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه وتو می‌شود

کدخبر: ۳۵۵۷۲۹
اقتصادنیوز: رویترز درخبری به واکنش احتمالی چین و روسیه در مقابل قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران پرداخت وتاکید کرد طبق پیش‌بینی دیپلمات‌ها به احتمال زیاد این دو کشور این مصوبه را وتو خواهند کرد.
قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه وتو می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز؛ شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به رای گذاشت و به احتمال زیاد با مخالفت چین و روسیه وتو خواهد شد.

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها پیش‌بینی کرد این قطعنامه توسط روسیه و چین وتو شود.

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده هر کاری را که بتواند انجام می‌دهد تا تحریم تسلیحاتی بین‌المللی در مورد ایران را که در سازمان ملل متحد گسترش دهد.

در همین زمینه:

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های نظامی ایران در دستورکار شورای امنیت​

افشای جزئیات سند ۶ صفحه‌ای آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی ایران توسط فایننشال تایمز​

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در انتظار پیشنهاد مکتوب تروئیکای اروپا

برخی دیپلمات‌ها می‌گویند تلاش برای تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات ناموفق است و توافق هسته ای که بین تهران و قدرت های جهانی در حال حاضر در وضعیت شکننده‌‌ای قرار دارد را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در سفر به اتریش گفت، با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و مدعی شد: ایران باید همکاری کامل و فوری با دیده بان آژانس بین‌المللی انرژی هستهای داشته باشد.

پومپئو در یک کنفرانس با طرح این ادعای واهی که منطقی نیست که به بزرگترین حامی تروریسم در جهان اجازه خرید و فروش سیستم های تسلیحاتی داده شود، گفت: از سایر جهان می خواهم تا از موضع ایالات متحده حمایت کنند.

وی گفت: ما می‌خواهیم هرآنچه در توان داریم را با ابزارهای دیپلماتیک خود انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که تحریم تسلیحاتی منقضی نمی‌شود.

وی گفت: نتیجه رأی گیری انجام می شود و ما امیدواریم که موفق باشیم. وقتی نتایج را می‌بینیم تصمیم می گیریم که چگونه به جلو حرکت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید