استقبال روسیه از توافق امارات و اسرائیل

کدخبر: ۳۵۵۷۵۳
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از توافق اسراییل و امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط که با میانجی گری آمریکا بدست آمده است استقبال کرد.
استقبال روسیه از توافق امارات و اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: در بیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: با دقت بیانیه مشترک دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات را بررسی کردیم که در آن به توافق برای عادی سازی کامل روابط اسراییل و امارات عربی متحده اشاره شده است. 

بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآورشد: کشور ما در تمام مراحل اقدامات برای حل مسائل خاورمیانه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، یکی از سران روند صلح خاورمیانه و عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه همواره به حل و فصل برای مسائل منطقه اعتقاد داشته که بخش کلیدی آن باید راه حل پایدار و عادلانه برای مناقشه فلسطین بر اساس قوانین بین المللی، ابتکارات صلح عربی و اصل اساسی دو حکومت باشد و مطابق ان فلسطین و اسراییل بطور مسالمت امیز در مرزهای شناخته شده بین المللی در کنار یکدیگر خواهند بود.

 آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

امارات و عربستان سعودی در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا طی سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

«در این ارتباط به این نکته توجه کردیم که مطابق با بیانیه سه جانبه، اسراییل گسترش حاکمیت خود بر اراضی اشغال شده کرانه باختری رود اردن را متوقف می کند.» 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید