یک واقعیت درباره واکسن کرونا از زبان حریرچی

کدخبر: ۳۵۶۰۳۳
حریرچی گفت: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا دارد، استفاده از واکسن چندان هم امیدبخش نیست.
یک واقعیت درباره واکسن کرونا از زبان حریرچی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون  کل وزیر بهداشت، در برنامه نگاه یک درباره آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: برخی جرائم و تنبیه برای افرادی که مسائل بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شد و اگر این افراد به ادارات دولتی و اماکن عمومی مثل مساجد و صنوف مراجعه کنند، نباید به آن‌ها خدماتی ارائه شود.

او افزود: برای آن دسته از کارمندان و صاحبان مشاغلی که به متخلفان شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات می‌دهند، جرائمی از جمله توبیخ کتبی، کسر حقوق و انفصال خدمت تا یک سال در نظر گرفته شده است و این مجازات به هیچ عنوان قابل تجدید نظر هم نیست.

معاون  کل وزیر بهداشت با بیان اینکه چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی‌دهد، تاکید کرد: پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌کرونا امید زیادی داشت.

ماسک‌های پارچه‌ای هم تاثیر مثبت دارد

حریرچی درخصوص اثر گذاری انواع ماسک‌ها گفت: حتی ماسک‌های دوخته شده پارچه‌ای تأثیر مثبت خودش را در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا می‌گذارد؛ در خصوص محرم نیز با توجه به ممنوع شدن موکب‌ها و مراکز توزیع نذری مانند چای ما درخواست داریم که مردم در مناطق محروم نذر ماسک انجام دهند.

او با اشاره به دارو‌های کمکی که این روز‌ها برای  التیام بیماران و درمان کرونا استفاده می‌شود، بیان کرد: این دارو‌ها اکثرا موثر نیستند. خصوصا در بعضی مراحل؛ به طور مثال داروی رمدیسیور رواج هم است، اگر مریض لوله گذاری شده و وارد آی سی یو شده باشد، دیگر هیچ جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که این دارو کوچکترین تاثیری بر بیمار داشته باشد.

حریرچی اظهار کرد: شاید در مراحل قبل از لوله گذاری، تاثیرات ۱۰ الی ۲۰ درصدی داشته باشد، ولی متاسفانه برخی از مردم به دلیل شرایط وخیمی که عزیزشان سپری می‌کند، به هر درمان و دارویی روی می‌آورند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: تمام دارو‌هایی که بیرون از شبکه رسمی هستند قاچاق و تقلبی‌اند. مشاهده شده است برخی دارو‌ها با وعده درمان کرونا به قیمت‌های چند ۱۰ میلیونی فروخته می‌شود، ولی در نهایت اغلب داخل بسته‌ دارو، خالی بوده و یا قرص و داروی تقلبی دیگری در آن تعبیه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید