پیام شورا به آقای رییس/ هاشمی در سال آخر رقیب پیدا کرد

کدخبر: ۳۵۶۳۰۹
اقتصاد نیوز: در سال پایانی محسن هاشمی در انتخابات ریاست شورا بی‌رقیب نیست. محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم احتمال دارد برای ریاست کاندیدا شود.
پیام شورا به آقای رییس/ هاشمی در سال آخر رقیب پیدا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد ،هفته آینده جلسه انتخابات هیات رییسه آخرین سال شورای شهر تهران برگزار می‌شود. روزگذشته جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران به انتخابات هیات رییسه اختصاص داشت.

جلسه‌ای که به گفته محسن هاشمی اعضا چندان از آن استقبال نکردند و با تعداد کمی از اعضا تشکیل شد. موضوع انتخابات هیات رییسه قرار است در جلسه هم اندیشی روز سه‌شنبه هم دوباره بررسی شود. به نظر می‌رسد ترکیب هیات رییسه در سال پایانی تغییر اندکی داشته باشد. 

محسن هاشمی پیش از آغاز صحن علنی روز گذشته درپاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای ریاست شورا در سال پایانی شورای پنجم خواهد بود گفت: اصولا من خودم کاندید نمی‌شوم و معمولا اعضا ما را کاندیدا می‌کنند .

اگر اعضا تقاضا کردند در انتخابات هیات رییسه حضور خواهم داشت.  هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر دوباره رییس شورای شهر تهران شوید چه اولویت‌هایی را در دستور کار خود قرار می‌دهید گفت: هر وقت اعضا به این نتیجه رسیدند اعضای هیات رییسه شورای شهر تهران به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند درباره اگرها حرف می‌زنم .

روز گذشته بهاره آروین نیز پیش از نطق پیش از دستورانصراف خود ازانتخابات هیات رییسه را اعلام کرد و گزارشی از عملکرد سه‌ساله خود در حوزه شفافیت داد.  او پیشنهاد کرد برای ارتقای جایگاه زنان در شورا یکی از اعضای خانم شورا نایب‌رییس شورای شهرشود.  اما شنیده‌ها از حاشیه شورای شهر نشان می‌دهد در سال پایانی محسن هاشمی در انتخابات ریاست شورا بی‌رقیب نیست. محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم احتمال دارد برای ریاست کاندیدا شود.

هرچند ممکن است وی رای اکثریت را نداشته باشد اما این حضور نشانه عدم رضایت بخشی از اعضای شورا از نحوه مدیریت وی در اداره جلسات شورای شهر تهران است. موضوعی که بارها توسط برخی از اعضای شورای شهر تهران عنوان شد و برخی از اعضا نیز به نشانه اعتراض صحن شورا را ترک کردند از محمد علیخانی که نزدیک به محسن هاشمی است تا محمد سالاری و... تذکرهای صدر اعظم نوری یا گلایه‌های حجت نظری درخصوص اینکه رویه اداره صحن یکسان نیست.  او سال گذشته با 18 رای به ریاست شورا رسید و ممکن است نتواند این تعداد رای را حفظ کند. 

گفته می‌شود ابراهیم امینی نیز برای نایب رییسی رقبایی دارد. ازپیشنهاد آروین برای اینکه یک خانم (که به نظر می‌رسد منظور وی زهرا صدراعظم نوری باشد) نایب‌رییس شورای شهر تهران باشد تا مجید فراهانی که چند سالی است علاقه‌مند است به ترکیب هیات رییسه راه یابد.  برای جایگزینی آروین نیز پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر تهران آرش میلانی است.

اما گفته می‌شود رای زنی برای رای‌آوری وی چندان موفق نبوده و ترجیح اعضا این است که یکی از اعضای خانم شورا جایگزین آروین شود و گزینه‌های ناهید خداکرمی و الهام فخاری و شهربانو امانی را مطرح می‌کنند.  اما خزانه‌دار و سخنگوی شورای شهر تهران امسال نیاز به انتخاب دوباره ندارند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید