لبنان ۲ هفته تعطیل می شود

کدخبر: ۳۵۶۵۱۱
اقتصادنیوز: حمد حسن وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان امروز سه شنبه گفت که همه بخش های این کشور به استثنای فرودگاه بیروت از صبح جمعه آینده به مدت دو هفته تعطیل می شود.
لبنان ۲ هفته تعطیل می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: کمیته پیگیری اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در نشست امروز خود توصیه به تعطیلی جزئی بخش های اقتصادی به مدت دو هفته کرده بود.

اما به گفته وزیر بهداشت این کشور، تنها فرودگاه بین المللی بیروت شامل این تعطیلی نمی شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا، بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در لبنان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۰۵ نفر جان باخته اند.

در همین حال عاصم عراجی رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان لبنان در پاسخ به سوال خبرنگاران، تاکید کرد که تعطیلی سراسری لبنان به هیچ وجه ارتباطی با صدور رای دادگاه ترور رفیق الحریری ندارد و این تصمیم تنها به دلایل بهداشتی صادر شده است.

بر اساس برخی گزارش ها، نیروهای امنیتی و انتظامی لبنان از بیم برخی درگیری ها در پی اعلام رای دادگاه حریری به حالت آماده باش درآمده اند و حضور خود را در خیابان ها افزایش داده اند. 

دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان امروز سه شنبه ۱۵ سال پس از این رویداد، رای نهایی خود را صادر کرد و شخصی با نام «سلیم العیاش» را به عنوان مجرم در این پرونده شناخت.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری، عیاش را به عنوان شریک در این «توطئه» و «ارتکاب عمل تروریستی» در قتل «عمد» الحریری و ۲۱ نفر از همراهان وی و نقش داشتن در قتل ۱۲۶ نفر دیگر، مجرم شناخت.

بر اساس این گزارش قرار است حکم وی، ۳۱ شهریور (۲۱ سپتامبر) صادر شود.

دادگاه سه متهم دیگر این پرونده با نام های حسن مرعی، حسین عنیسی و اسد صبرا را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

در همین حال با گذشت دو هفته از انفجار مهیب بندر بیروت، این موضوع به بحث اصلی مردم و سیاستمداران این کشور تبدیل شده است.

انفجار در بندر بیروت که ۱۴ مرداد به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

در پی این انفجار دولت لبنان به نخست وزیر حسان دیاب استعفا کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید