ترامپ: به خدا گفتم من تنها کسی هستم که اینکار رو میتونه انجام بده، خدا هم گفت نباید اینو می گفتی/برخی مردم احمق واقعی هستند

کدخبر: ۳۵۶۵۴۴
رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش با ادعای عملکرد اقتصادی خوبش در دوران شیوع کرونا از درخواست تمدید ریاست‌جمهوری‌اش به ۱۲ سال سخن گفت.
ترامپ: به خدا گفتم من تنها کسی هستم که اینکار رو میتونه انجام بده، خدا هم گفت نباید اینو می گفتی/برخی مردم احمق واقعی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در منکاتو در مینه‌سوتا، مدعی عملکرد اقتصادی خوبش در دوران شیوع کرونا شد و خواستار تمدید دوره ریاست‌جمهوری‌اش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ترامپ در این سخنرانی گفت شیوع کرونا «آزمون خداوند» از او است تا «عالی‌ترین اقتصاد جهان» را بازسازی کند و افزود: «آنچه در کنار همدیگر به دست آوردیم و آنچه در حال انجام است کمتر از معجزه نیست. ما عالی‌ترن اقتصاد جهان را رقم زدیم و دوباره باید آن را بازسازی کنیم.»

در ادامه او شروع به صحبت با خدا کرد و گفت: «می‌دانید، این خداست که مرا آزمایش می‌کند و به من می‌گوید تو یک بار انجامش دادی. من هم گفتم آیا کارم عالی بود، خدا؟ من تنها کسی هستم که می‌تونه این کار رو انجام بده. خدا هم گفت نباید اینو می‌گفتی، اما حالا که گفتی باید کاری کنیم دوباره هم انجامش بدی.» 

ترامپ در ادامه خطاب به مردم گفت: «اما من یک بار اقتصاد را بازسازی کردم و دوباره در حال انجام آن هستم، شما می‌بینید بهترین آمار اشتغال در حال حاضِر کشور را!»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل، تعدیل و اخراج گسترده شاغلان در این کشور بیش از ۲۲ میلیون نفر مشاغل خود را ازدست داده‌اند. نرخ بیکاری در این کشور در ماه مه ۱۶ درصد بود و به تازگی درماه ژوئیه (تیر) به ۱۰.۲ درصد رسید، اما هنوز هم به اندازه دوره رکود اقتصادی، این آمار بالا است. در آن زمان نرخ بیکاری ۱۰.۶ درصد گزارش شده بود.

ترامپ

در این سخنرانی او درباره ترک ریاست‌جمهوری در صورت عدم انتخاب در انتخابات سال جاری نیز صحبت کرد و گفت: «برخی مردم احمق واقعی هستند، یکی می‌گفت او می‌خواهد پیروز شود؟ و بعد از دومین دوره هم این مقام را ترک نمی‌کند؟ اول فکر کردم شوخی می‌کند، اما بعد دیدم خیلی جدی حرف می‌زند. خب من هم در بارش فکر کردم، چون ایده بدی نبود.»

او سپس با اشاره به رسانه‌های مختلف از رویاپردازی خود سخن گفت: «آن‌ها می‌گویند چهار سال، من گفتم ۱۲ سال اعلام کنید تا دیوانه شوند.»

دلیل این خیال‌پردازی اخباری مبنی بر ترک نکردن منصب ریاست‌جمهوری از سوی ترامپ در صورت عدم موفقیت در انتخابات سال جاری است.به طور مثال، هیلاری کلینتون معتقد است در صورت پیروزی جو بایدن، ترامپ به آسانی شکست خود را نخواهد پذیرفت و حاضر به ترک دفتر خود در کاخ سفید نخواهد شد. وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «نمی‌خواهم مردم آمریکا را بترسانم، اما می‌خواهم آن‌ها آمادگی هر چیزی را داشته باشند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید