ادعای اسرائیل درباره دست داشتن حزب الله در حکم دادگاه ترور رفیق حریری

کدخبر: ۳۵۶۶۱۰
وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی مدعی شد که حکم دادگاه ترور نخست‌وزیر فقید لبنان نشان دهنده دست داشتن حزب‌الله است! این در حالی است که دادگاه تاکید کرده رهبری حزب‌الله در این اقدام نقش نداشته و نمی‌توان ثابت کرد چه کسی دستور ترور را داده است.
ادعای اسرائیل درباره دست داشتن حزب الله در حکم دادگاه ترور رفیق حریری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در توییتر نسبت به حکم دادگاه ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان واکنش نشان داد.

بنابر گزارش رویترز، این وزارتخانه در این باره مدعی شد: "حزب‌الله ملت لبنان را گروگان گرفته است."

در این توییت آمده است: تصمیم دادگاه بین‌المللی در پرونده ترور رفیق حریری تصمیمی است که هیچ شبهه‌ای در آن نیست و دست داشتن حزب‌الله و افراد آن در روند ترور و اخلال در روند تحقیقات را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه همچنین از تمامی کشورهای جهان خواست که علیه حزب‌الله لبنان اقدام کنند.

وزارت خارجه دولت اسرائیل همچنین مدعی شد که مسلح بودن حزب‌الله و تلاش آن برای ساخت زرادخانه موشک‌های نقطه زن، تهدیدی برای کل منطقه است.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری سه شنبه رای نهایی خود را درباره این پرونده ۲۶۰۰ صفحه‌ای اعلام کرد. بر این اساس، در جلسه نطق حکم، قضات اعلام کردند، ترور حریری دلایل و ارتباطات سیاسی داشته اما ادله مستدل که چه کسی دستور ترور را صادر کرده، وجود ندارد. طبق رای نهایی، از چهار متهم اصلی پرونده، سه تن تبرئه شدند و تنها یک نفر محکوم شد.

بر خلاف اظهارات صهیونیست‌ها، خود حزب‌الله لبنان هم پیش از این هم تاکید کرده بود هیچ نقشی در ترور رفیق حریری نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید