چرا هزینه درمان برخی کرونایی‌ها بالاست؟

کدخبر: ۳۵۶۶۶۳
​اقتصادنیوز :‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انجام ۲۰ پروژه تحقیقاتی با موضوع کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.
چرا هزینه درمان برخی کرونایی‌ها بالاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،نوید دانایی نا اظهار کرد:  تعدادی از این طرح‌های تحقیقاتی، پروژه ملی است و نتایج آن نیز در سطح ملی اعلام می‌شود. البته تعدادی از طرح‌های تحقیقاتی با محور شیوع کروناویروس نیز با محوریت معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی آغاز و در حال اجرا است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اتمام برخی از طرح‌های تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه بیماری عالم‌گیر کروناویروس تصریح کرد: تاکنون نتایج بخشی از این تحقیقات در قالب هشت مقاله علمی منتشر شده است.

وی از تدوین چندین مقاله علمی دیگر بر اساس نتایج طرح‌های پژوهشی این دانشگاه خبر داد و افزود: این مقالات در نشریان و مجلات معتبر به تدریج منتشر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با هزینه بالای درمان برخی کرونایی‌ها و برخی برخی اقلام دارویی گفت: درمان اکثر بیماران با روش‌های استاندارد با فرانشیز کم یا رایگان و کم‌هزینه انجام می‌شود اما برخی از پزشکان همکار در درمان بیماران از تعدادی از اقلام دارویی استفاده می‌کنند که جز پروتکل‌ها نیست و از همین رو هزینه آنها هم متفاوت است.

وی با بیان اینکه استفاده از این روش‌ها با نظر پزشک انجام می‌شود ادامه داد: عمده این روش‌ها و داروها در مرحله تحقیقاتی هستند و اثربخشی آنها هم مشخص و تاییدشده نیست اما به هر حال برخی از پزشکان در درمان بیماران از این روش‌ها بهره می‌گیرند.

دانایی با بیان اینکه روش‌های درمانی در مرحله تحقیقاتی در کرونا بسیار زیاد هستند افزود: از آنجا که اثربخشی این داروها و یا روش‌های درمانی تاییدشده نیست، در پروتکل‌های درمانی ما قرار نگرفته و در نتیجه داروها نیز در تعهدات بیمه‌ها نیستند و همین، هزینه‌ استفاده از این روش ها را افزایش داده است وگرنه درمان کرونایی‌ها با استفاده از پروتکل‌ها و داروهای تحت پوشش بیمه بسیار کم‌هزینه است .

وی با بیان اینکه برخی از همکاران پزشک متخصص این حوزه در فرآیند درمان بیماران استفاده از این روش‌ها را توصیه می‌کنند اضافه کرد: مهمترین علت این تعدد روش‌ها نیز به نوظهور بودن و ناشناخته بودن کروناویروس برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه استفاده از روش‌های تحقیقاتی در درمان ممکن است جواب داده و یا حتی عارضه داشته باشد اظهار کرد: استفاده از این روش‌ها استاندارد نیست اما پزشکان متخصص معمولا در درمان برخی از آنها را توصیه می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید