پرداخت غرامت ایران برای هواپیمای اوکراینی پس از مشخص شدن حقیقت انجام شود

کدخبر: ۳۵۶۶۸۲
معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در بحث غرامت ابتدا باید همه جوانب سقوط هواپیمای اوکراینی روشن شود.
پرداخت غرامت ایران برای هواپیمای اوکراینی پس از مشخص شدن حقیقت  انجام شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یون ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین در گفت و گویی درباره هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال گذشته در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد، با گفتن این که کی‌یف تا کنون نتوانسته است ایران را متقاعد به در پیش گرفتن "رویکردی سازنده" کند، گفت که دریافت غرامت برای بستگان جان باختگان این حادثه غم انگیز، باید پس از دست یافتن به حقیقت این فاجعه مطرح شود.

ینین ادامه داد: بستگان جان باختگان نیز همین انتظار را دارند. بر اساس جزئیات رخ دادهایی که به سقوط هواپیمای اوکراینی منجر شد، محاسبات غرامتی را که باید به بستگان قربانیان، شرکت هواپیمایی و کشور اوکراین پراخت شود انجام خواهیم داد.

معاون وزیر خارجه اوکراین در ادامه برای اولین بار مطرح کرد: ما سه هدف را در تحلیل اطلاعات جعبه های سیاه دنبال می کردیم. می خواستیم ثابت کنیم که هواپیما نقص فنی نداشت، خلبان و گروه پرواز اشتباهی مرتکب نشدند و هواپیما در اثر حمله موشکی سقوط کرد. ما به هر سه هدف رسیدیم.

ینین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تعمدی در سقوط این هواپیما در کار باشد، گفت: در روند تحقیق، تمام احتمالات سنجیده می شوند. احتمال عمدی بودن این اقدام ایران نیز یکی از موار تحقیق است. اما به دلیل این که اطلاعات درباره تحقیقات کیفری ادامه دار محرمانه است، وزارت امور خارجه اوکراین از یافته های(این تحقیق) بی خبر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید