مخالف اصلی پوتین مسموم شد

کدخبر: ۳۵۶۸۴۸
رهبر جوان مخالف پوتین گفته می شود به دلیل مسمومیت در بیمارستان بستری شده است پزشکان حال او را وخیم گزارش می دهند.
 مخالف اصلی پوتین مسموم شد

 

الکسی آناتولیویچ ناوالنی حقوقدان، سیاستمدار و منتقد سیاسی-اقتصادی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است. وی رییس بنیاد مبارزه با فساد در روسیه و یکی از  رهبران اصلی اعتراضات سال‌های ۲۰۱۲–۲۰۱۱ در روسیه بود.  

اولین خبر درباره حال بد ناوالنی را کیرا یارمیش دبیر مطبوعاتی بنیاد مبارزه با فساد در توئیتر اعلام کرد او نوشت: هواپیمایی که الکسی ناوالنی از تومسک به مسکو باز می گشت، سریعاً در اُمسک(شهری در صربستان) فرود آمد. الکسی مسمومیت سمی دارد. ما در حال حاضر در یک آمبولانس به بیمارستان می رویم. ناوالنی با چیزی که در چای وی مخلوط شده بود مسموم شده است. این تنها چیزی بود که وی صبح نوشید. پزشکان می گویند که سموم سریعاً از طریق مایع داغ جذب می شوند.

طبق اطلاع بنیاد مبارزه با فساد بخش تومسک، ناوالنی روز گذشته حال خوبی داشت و امروز پس از چای حالش وخیم شده است.

7ff97b89-6468-4d2e-924f-e7012afcb16c

الکساندر موراخوفسکی رئیس پزشک بیمارستان فوریت های پزشکی شهر اُمسک گفت: رئیس بنیاد مبارزه با فساد در مراقبت های ویژه است. وضعیت وی وخیم ارزیابی می شود.

شهرت الکسی ناوالنی از یک وبلاگی که در سال 2008 در سایت لایف ژورنال اداره می‌کرد  شروع شد این وبلاگ به صدای اپوزیسیون تبدیل شد و در سرتاسر روسیه شهرت یافت.او چندین بار به خاطرات سازماندهی اعتراضات بازداشت شده است.

دبیر بنیاد مبارزه با فساد در روسیه  با اشاره به این بازداشت ها نوشت: یک سال پیش هم ناوالنی را هنگامی که در بازداشتگاه بود سعی کردند مسموم کنند.اشاره یارمیش به دولت روسیه در مسموم کردن ناوالنی است.

ناوالنی یک سال قبل به دلیل ساماندهی اعتراضات 30 روز زندانی شده بود در آن زمان دولت روسیه علت بستری شدن او را واکنش آلرژیک عنوان کرده بود.

او ریاست بنیاد مبارزه با فساد در روسیه را بر عهده دارد بنیادی که توسط وزارت دادگستری روسیه در فهرست سازمان های غیر دولتی که وظایف یک نماینده خارجی را انجام می دهند درج شده است.

ناوالنی سال گذشته نیز به خاطر واکنش آلرژیک شدید در زندان به بیمارستان منتقل شد که پزشک معالجش در آن زمان گفته بود که این واکنش می‌تواند نتیجه مسمومیت باشد.

الکساندر موراخوفسکی، پزشک ارشد در این بیمارستان گفت: ناوالنی در شرایط بسیار جدی قرار دارد.

جزئیات بیشتری از شرایط ناوالنی منتشر نشده و دولت مسکو هنوز درباره شرایط ناوالنی هیچ اظهارنظری نکرده است.

ناوالنی سال گذشته نیز به خاطر واکنش آلرژیک شدید در زندان به بیمارستان منتقل شد که پزشک معالجش در آن زمان گفته بود که این واکنش می‌تواند نتیجه مسمومیت باشد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید