آیا تهران تسلیحات روسی خریداری می کند؟

کدخبر: ۳۵۶۹۱۳
یک روزنامه روسی معقتد است که ایران در آینده از روسیه اجازه خرید تسلیحات را خواهد داشت.
آیا تهران تسلیحات روسی خریداری می کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: روزنامه نزاویسیمایا گازتا در تحلیلی با عنوان «شورای امنیت سازمان ملل متحد به تهران اجازه خرید تسلیحات را داد» نوشت:

 روسلان پوخوف، مدیر مرکز تحلیل استراتژی و تکنولوژی، معتقد است که در آینده نزدیک، تهران می تواند، هواپیماهای جنگنده سوخوی – ۳۰ و یا سوخوی – ۳۵ مسکو را خریداری کند. در پی اخذ قرار از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای عدم تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، چنین امکانی برای ایران فراهم می شود. از روز ۱۸ ماه اکتبر، تهران می تواند، از هر کشور جهان تسلیحات و تکنولوژی مورد نیازش را خریداری کند.

تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران – نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بشمار می رفت. حسن روحانی تصریح کرده که نتیجه رای گیری در شورای امنیت نشان داد که سیاست امریکا شکست خورده است.

و این در حالی است که بنیامین نتانیاهو این تصمیم شورای امنیت را انزجار آمیز خوانده است. روشن است که اسرائیل نمی خواهد، ایران تسلیحات مدرن را از روسیه و چین خریداری کند و توان نظامی اش در منطقه ارتقاء یابد. تغییر موازنه نیروها در منطقه خلیج فارس و کاهش نفوذ امریکا می تواند، بر برتری نظامی اسرائیل تاثیر گذار باشد.

 روسلان پوخوف معتقد است: «علت اصلی رد قطعنامه امریکا در شورای امنیت، حضور روسیه و چین بوده که به دنبال توسعه بازار جهانی تسلیحات هستند. روسیه به دنبال همکاری فنی با ایران است. روسیه قصد دارد، قراردادهایی را با ایران منعقد کند و تسلیحات و تجهیزات مدرن خود و از جمله، هواپیماهای جنگنده فانتوم، اف – ۱۴، سوخوی – ۳۰ و سوخوی - ۳۵ را در اختیار ایران قرار دهد. ایرانی ها تمایل چندانی به خرید تسلیحات چینی ندارند و خرید سلاح از روسیه بیشتر به نفع آنان است».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید