دستگیری سه نفر به اتهام انتقال ارز به ایران

کدخبر: ۳۵۶۹۲۴
وزارت دادگستری آمریکا ۲ شهروند این کشور و یک شهروند پاکستانی را به انتقال ارز به ایران متهم کرده است.
دستگیری سه نفر به اتهام انتقال ارز به ایران
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: وزارت دادگستری آمریکا ۲ شهروند این کشور و یک شهروند پاکستانی را به انتقال ارز آمریکا به ایران متهم کرده است.

دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفته ادعا کرده است: «امروز در یک شکایت‌نامه دو شهروند آمریکا به دلیل مسائل مربوط به ایران به جرائم فدرال متهم شدند.»

وزارتخانه آمریکایی اعلام کرده یک شهروند پاکستانی که در شهر قم در ایران زندگی می‌کند نیز علاوه بر این ۲ شهروند آمریکا به نقض قانون موسوم به «اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» متهم شده‌اند.

موزامیل زیدی» شهروند ۳۵ ساله آمریکا که ساکن شهر قم در ایران است به فعالیت در ایالات متحده به عنوان کارگزار حکومت ایران بدون اطلاع‌رسانی به وزارت دادگستری آمریکا متهم شده است.

در این بیانیه از «عصیم نقوی»، شهروند آمریکایی ساکن در شهر هیوستون و «علی چاولا»، شهروند ۳۶ ساله پاکستانی به عنوان دیگر افرادی نام برده شده که در کنار «موزامیل زیدی» به نقض ادعایی قانونی موسوم به «اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» در ایالات متحده متهم شده‌اند.

این شکایت‌نامه به دلیل تلاش ادعایی این ۳ فرد برای انتقال ارز آمریکا به ایران تنظیم شده است.

«جان سی دریمز»، معاون وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی اذعان کرد اخلال در دسترسی ایران به ارز جزو سیاست‌های دولت این کشور است. 

او گفت: «اخلال در توانایی ایران برای اکتساب دلار آمریکا از اهمیت کلیدی در توانایی این کشور برای حمایت از تروریسم بین‌المللی و بی‌ثبات کردن خاورمیانه برخوردار است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید