علی‌رضا اعرافی امام جمعه قم:

کرونا شلاق الهی است

کدخبر: ۳۵۷۰۱۱
اقتصادنیوز: علی‌رضا اعرافی امام جمعه قم نیز در یک خطبه مجازی که به دلیل تعطیلی مجدد نماز جمعه با قرارگرفتن این استان در منطقه قرمز کرونایی، انجام شد،گفت: باید به مشکلات روحی بازماندگان متوفیان کرونایی، فاصله‌گذاری اجتماعی، افزایش روح معنویت در خانواده و چالش‌های آموزشی در مراکز علمی در شرایط کنونی کشور توجه بیشتری شود.
کرونا شلاق الهی است

 

به گزارش اقتصادنیوزوی ادامه داد: کرونا شلاق الهی در عصری است که انسان به دانش و پیشرفت‌های علمی خود مغرور شده بود که سبب شد نوعی هشدار و بیدارباش را در انسان به صدا دربیاورد.

اعرافی اظهار کرد: کرونا نباید سبب افت علمی و تحصیلی شدید در بین دانش آموزان، طلاب و دانشجویان شود.

به گفته وی، ورود محصلان و دانش آموزان به آموزش‌های مجازی در شرایط کرونایی ضروری است، اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی طراحی شود که از آسیب‌های فضای مجازی به دور باشد.

وی همچنین یادآور شد: عاشورا یک مکتب پر رمز و رازی است که مانند آن در حوادث مشابه و مرتبط با ولایت و عبودیت در طول تاریخ کمتر رخ‌داده است.

وی اظهار داشت: درس‌های بزرگ اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آینه جهان نمای عاشورا تجلی کرده و عاشورا تمام و نهایت آیین اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: عاشورا از گذرگاه‌های نسل‌ها و دوران عبور کرده و خود را حفظ کرده و امروز بعد از ۱۴ قرن همچنان زنده و روبه‌پیشرفت است و شعائر آن تمام دنیا را در برگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید