آمریکا مدعی شد؛

خیز مجدد آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران

کدخبر: ۳۵۷۲۴۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اتهام زنی مجدد علیه ایران، از رایزنی ایالات متحده در ماه‌های آتی برای اعمال تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.
خیز مجدد آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل فارس: «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در گفت‌وگو با یک رسانه سعودی از رایزنی‌ها در ماه‌های  آتی برای اعمال تحریم تسلیحاتی بر ایران خبر داد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با بخش انگلیسی شبکه خبری «العربیه»  گفت، ایالات متحده مشورت‌های دیپلماتیک  در ماه‌های آتی برای اعمال مجدد تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را شدت می‌بخشد.اورتگاس مدعی شد که ایران یک فرصت عالی که برایش فراهم شده بود را از بین برد. وی در بخش دیگر گفت که آمریکا اقدامات بیشتری را برای مهار رفتار غیر قانونی ایران انجام می‌دهد.

اورتگاس در این مصاحبه با انتقاد از برجام مدعی شد که برجام موجب شد تا ایران میلیاردها دلار بابت معافیت از تحریمها به دست آورد.

 اورتگاس در توجیه اقدامات آمریکا علیه ایران آن‌ را به هدف  حمایت از متحدان  عرب  این کشور در خلیج فارس و رژیم اسرائیل برشمرد.

یک رسانه انگلیسی درباره تحرکات تازه آمریکا نوشت،  ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با نگارش نامه‌هایی به رئیس شورای امنیت مخالفت خودشان را با تلاش آمریکا برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز » با گزارش این خبر افزود اعضای شورای امنیت در این نامه‌ها که به رویت این رسانه رسیده تصریح کرده‌اند آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و قادر به استفاده از مفاد این توافق برای احیای تحریم‌ها علیه ایران نیست. این رسانه انگلیسی، این اقدام را به عنوان منزوی‌تر شدن آمریکا در مسیر حرکت به سمت احیای تحریم‌ها علیه ایران تفسیر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید