سفرهای شبانه روزی پمپئو علیه ایران

کدخبر: ۳۵۷۴۴۶
وزیر امور خارجه آمریکا در دور جدیدی از سفرهایش به بحرین، سودان و امارات می‌رود تا ضمن ترویج ایران‌هراسی، به جلب حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دهد.
سفرهای شبانه روزی پمپئو علیه ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: وزارت امور خارجه آمریکا عصر یکشنبه در خبرنامه‌ای اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور از به فلسطین اشغالی، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر می‌کند تا درباره نفوذ منطقه‌ای ایران با مقام‌ها تبادل نظر کند.

پمپئو در این سفر خود که از امروز آغاز شده و روز جمعه به پایان می‌رسد و «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز وی را همراهی می‌کند، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره ایران و ایجاد رابطه میان این رژیم و کشورهای منطقه صحبت می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در سودان با «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و «ژنرال عبدالفتاح البرهان» رییس شورای حکومتی این کشور دیدار و درباره حمایت واشنگتن از دولت انتقالی در این کشور و رابطه خارطوم با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کند.

وی سپس در بحرین با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد این کشور دیدار کرده و در ایستگاه پایانی سفرش در امارات با «عبد الله بن زاید» وزیر امور خارجه و ولیعهد ابوظبی ملاقات خواهد کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی است برخی مقام های سودانی در حال رایزنی برای امضای توافق به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. «حیدر بدوی» سخنگوی وزارت خارجه سودان پیشتر گفته بود که کشورش مایل به عادی سازی روابط با اسرائیل است؛ در همین راستا نیز یکی از مقام‌های ارشد سودان با رییس موساد در امارات دیدار کرده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌سازند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند که این پیمان صلح برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

خیانت امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید