درآمد فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا محاسبه شد

پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ چقدر به جیب زدند؟

کدخبر: ۳۵۷۵۴۸
بزرگترین فینال باشگاهی در جهان، دیشب با قهرمانی سرخ‌ها به پایان رسید؛ فینالی که از نظر اقتصادی نیز بزرگترین فینال باشگاهی محسوب می‌شود. اما دیشب تفاوت در درآمد اقتصادی دو تیم بزرگ نبود.
پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ چقدر به جیب زدند؟

به گزارش اقتصادنیوز، بایرن مونیخ ششمین جام را بالای سر برد تا پاریسی‌ها نتوانند اولین قهرمانی را جشن بگیرند. پاری سن ژرمن که در طول 9 سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار برای خرید بازیکن خرج کرده، انتظار داشته بتواند برای اولین بار، آقای اروپا شود. ناصر الخلیفی، مدیر عامل باشگاه تنها بیش از 500 میلیون دلار برای نیما، امباپه و دی‌ماریا هزینه کرده است، با این حال او این فصل را هم ناامید به پایان رساند.

EgIv6B5WsAAehc4

ارزش 2 باشگاه

بر اساس تخمین «فوربس»، بایرن مونیخ با ارزش 3.02 میلیارد دلار، چهارمین باشگاه ارزشمند جهان محسوب می‌شود. رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد، در جایگاه اول تا سوم این رده‌بندی قرار دارند. اما پاری سن ژرمن که در دهه اخیر با سرمایه‌گذاری‌ کلان سرمایه‌گذار قطری اوج گرفته، هنوز در 10 باشگاه ارزشمند جهان جایگاهی ندارد. پاری سن ژرمن در جایگاه یازدهم با ارزش 1.09 میلیارد دلار قرار دارد، پایین‌تر از یوونتوس و بالاتر از اتلتیکو مادرید.  

WUtza0mEUy3l

جایزه قهرمان و نائب قهرمان

جایزه برنده فینال لیگ قهرمانان امسال، 19 میلیون یورو بوده است و نائب قهرمان 15 میلیون یورو دریافت می‌کند. اما درآمدزایی از لیگ قهرمانان تنها به بازی فینال محدود نمی‌شود. چرا که تنها حضور در مرحله گروهی این لیگ، جایزه‌ای معادل 15.2 میلیون یورو برای تیم‌ها داشته است. به همین ترتیب، یوفا برای هر برد در مرحله گروهی و صعود به مراحل حذفی، مبلغ جداگانه‌ای را در نظر گرفت. مثلا تیم‌هایی که تا نیمه نهایی صعود کرده بودند، 12 میلیون یورو دریافت کردند. بر این اساس، بایرن مونیخ به دلیل برد در تمامی بازی‌های این فصل مجموعا 82.45 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. پاری سن ژرمن اما به دلیل یک مساوی در مرحله گروهی و باخت در فینال، مجموعا 76.65 میلیون یورو درآمد خواهد داشت؛ در نتیجه تفاوت بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن از نظر درآمدی معادل 5.8 میلیون یورو بوده است. هر چند مجموع درآمدهای این دو تیم، به واسطه حق پخش تلویزیونی بیشتر از این خواهد بود.(خلاصه فینال دیشب را در ویدئوی زیر مشاهده کنید)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید