داروهای فشار خون در بهبود بیماران کرونایی تاثیر دارد؟

کدخبر: ۳۵۷۵۷۵
بررسی ها نشان می دهد دارویی که برای کنترل فشارخون بالا استفاده می شود، نرخ بهبود از بیماری کووید۱۹ را افزایش می‌دهد و علاوه بر آن شدت عفونت در بیمارانی با فشار خون بالا را کمتر می کند.
داروهای فشار خون در بهبود بیماران کرونایی تاثیر دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طبق تحقیقی جدید دارویی که برای کنترل فشار خون بالا به کار می رود نرخ بهبود از بیماری کووید۱۹ را افزایش می دهد و علاوه بر آن شدت عفونت در بیمارانی با فشار خون بالا را کمتر می کند.

این مطالعه نشان می‌دهد، داروهای فشار خون ممکن است میزان بقای ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را بهبود بخشیده و شدت عفونت را در بیماران با فشار خون بالا کاهش دهند.

در این پژوهش ۲۸ هزار بیمار تحت بررسی قرار گرفتند؛ همه این بیماران از داروهای ضد فشارخون استفاده می‌کردند؛ نتیجه این تحقیق حاکی از آن بود، در بیمارانی با فشار خون بالا که از داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین(ACEi) یا مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین(ARB) استفاده می‌کنند، ریسک وخیم شدن بیماری کووید۱۹ و مرگ ناشی از آن کمتر می‌شود.

واسیلیوس وسیلیو، محقق برجسته این مطالعه از دانشکده پزشکی ایست آنجلیا در انگلیس گفت: «ما می‌دانیم که بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در معرض ابتلای شدید به عفونت کووید ۱۹ هستند و یافته‌های مطالعات اخیر می‌تواند به بقای این افراد در صورت ابتلا به کرونا کمک کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید