ارتباط بین کرونا و استفاده از اینترنت در بین فقرا

کدخبر: ۳۵۷۶۲۳
طبق آخرین تحقیقات در برزیل، استفاده از اینترنت درمیان افراد کم درآمد پس از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.
ارتباط بین کرونا و استفاده از اینترنت در بین فقرا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۵ ماه اخیر در جهان، محدودیت در رفت و آمد‌ها و قرنطینه شدن عده زیادی از مردم جهان در خانه، تمایل به خرید اینترنتی و سرگرمی هایی از این دست پیدا کرده‌اند.

تحقیقاتی که درباره نقش اینترنت در جریان شیوع ویروس کرونا انجام شده است از افزایش قابل توجه استفاده اینترنت در بین شهروندان کم درآمد برزیلی خبر می‌دهد. طبق این تحقیقات استفاده از اینترنت در تمامی دستگاه‌ها به میزان قابل توجهی بالا رفته و ترافیک آنلاین در پنج ماه گذشته در برزیل به رقم قابل توجه ۱۳.۵ ترابایت بر ثانیه رسیده است.

مطالعات نشان می‌دهد بخش قابل توجه این رقم مربوط به کارگران، افراد به شدت فقیر و بیکار بوده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که درصد خرید اینترنتی ثروتمندان از ۶۳ به ۸۳ درصد و افراد متوسط جامعه از ۳۷ به ۶۴ درصد رسیده است که این رقم در گرو‌ه‌های کم درآمد از ۱۸ به ۴۴ درصد افزایش یافته است.

استفاده از خدمات پخش فیلم آنلاین هم در میان ثروتمندان از ۲۹ به ۴۱ درصد و در میان افراد فقیر و بیکار از ۱۱ به ۳۲ درصد افزایش یافته است. همچنین این بررسی در ۵ ماه گذشته از افزایش ۳ برابری سفارش آنلاین غذا درمیان برزیلی‌ها خبر می‌دهد.

کرونا استفاده از اینترنت را درمیان فقرا افزایش داد

اینترنت در دنیای امروز

از زمان پیدایش اینترنت در اوایل دهه ۹۰، این پدیده پیشرفت‌های بسیاری کرده است. ولی کارشناسان می‌گویند که وب هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد، و اینکه فن آوری‌ها، نرم افزار‌ها و کاربرد‌های آتی، به صورت تصاعدی، سرعت ارتباط و سهولت استفاده را بهبود خواهند بخشید، و تداوم کاربری آن در تجارت، آموزش و به عنوان منبعی برای سرگرمی و دستیابی به اطلاعات را نیز افزایش خواهند داد.

با این تفاسیر کسی فکرش را نمی‌کرد که اینترنت تا این حد روی نحوه و سبک زندگی‌ مردم تاثیر بگذارد، طوری که هر فرد می‌تواند در خانه خود از کیلومتر‌ها آن طرف‌تر هر کالایی را که خواست سفارش دهد و دم در خانه‌اش آن را تحویل بگیرد. همانطور که کارشناسان اشاره کرده‌اند باید منتظر اتفاقات جذاب دیگری در دنیای اینترنت باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید