مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

کدخبر: ۳۵۷۶۳۹
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد.
 مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اولین بار پس از تیدی این سمت و در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت و‌گو با مقامات کشورمان امشب (دوشنبه) وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

در استقبال از گروسی، غریب آبادی نماینده دائم ایران در آژانس نیز حضور داشت.

در همین خصوص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این سفر هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد. کار ما با آژانس براساس اصل شفافیت است که جمهوری اسلامی ایران داشته است. ما براساس فتوای مقام معظم رهبری هیچگاه دنبال سلاح هسته ای نبودیم و نخواهیم بود.آن را هم از نظر عقیدتی و هم استراتژیک و ملاحظات راهبردی به ضرر کشور می دانیم و از نظر عقیدتی هم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حرام شرعی می دانیم.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل شفافیت همیشه آماده همکاری با آژانس بوده است.   البته اجازه نمی‌دهیم کسانی که مخالف اهداف آژانس هستند و هم  با داشتن سلاح هسته ای مخل صلح و امنیت در منطقه ما و جهان هستند یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا که تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای است بتوانند اهداف آژانس را به مسخره بگیرند و با آن بازی کنند.

وزیر خارجه عنوان کرد: گفت‌و‌گوهای خیلی زیادی در طول ماه‌های گذشته با آژانس داشتیم و سفر مدیرکل آژانس در ادامه همان گفت‌وگوهاست که برای همکاری ایران و آژانس بسیار مهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید