ترامپ به طور رسمی نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری شد

کدخبر: ۳۵۷۶۴۵
مجمع ملی حزب جمهوریخواهان دوشنبه در نخستین نشست خود، به طور رسمی دونالد جی ترامپ را با اکثریت آرا به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب در رقابت‌ ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزید.
ترامپ به طور رسمی نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: به این ترتیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا باید در ۱۳ آبان با جو بایدن نامزد حزب دموکرات به رقابتی بپردازد؛ رقابتی که به اعتقاد کارشناسان برخلاف پیش بینی ها ،برای ترامپ بسیار سخت و نفسگیر است.

شیوع بی‌سابقه ویروس کرونا در آمریکا، آمار بالای مرگ ومیر ناشی از آن، رکود اقتصادی، بیکاری بی سابقه و تبعیض نژادی ساختاری، موضوعاتی است که رقابت این دور از انتخابات را برای این نامزد جمهوریخواهان سخت کرده است.

در نخستین نشست جمهوریخواهان که برخلاف دموکرات‌ها در ساعت اداری و در شهر شارلوت در  ایالت کارولینای شمالی برگزار شد، ابتدا ترامپ سخن گفت و پس از آن نمایندگان و فرمانداران حامی وی به  سخنرانی پرداختند.

پس از آن، ایالت‌های مختلف آرای دلیگیت این نامزد جمهوریخواه را اعلام کردند که سر انجام ترامپ که در انتخابات مقدماتی هم رقیب جدی نداشت با کسب .. دلیگیت یا آرای نمایندگان ایالتی در مجمع ملی حزب به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان برگزیده شد.

مایک پنس معاون اول ترامپ در این نشست گفت ما باید برای چهار سال دیگر دونالد ترامپ را در کاخ سفید داشته باشیم. 

وی به شعار «بار دیگر به آمریکا عظمت می‌بخشیم» سال ۲۰۱۶ ترامپ اشاره و بر آزادی بیان، آزادی مذهبی و متمم دوم قانون اساسی یعنی در اختیار داشتن آزادانه سلاح تاکید کرد.

معاون اول ترامپ با حمله به برنامه جو بایدن رقیب دموکرات خود اظهار کرد: آنها می‌خواهند برنامه چپ گرایان را عملی سازند، مالیات را افزایش دهند و جامعه را به سمت سوسیالیسم ببرند.

پنس انتخاب دوباره ترامپ را به معنای افزایش اشتغال در چهار سال آینده دانست و گفت ما ویروس کرونا را به عقب می‌رانیم و به پیش از کرونا باز می‌گردیم. 

وی همچنین بر لزوم به دست گرفتن اکثریت جمهوریخواه در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد و گفت باید کوین مک‌کارتی رئیس بعدی مجلس نمایندگان شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید