هشدار جدی روسیه به آمریکا

کدخبر: ۳۵۷۷۴۵
معاون یک نهاد‌ امنیتی در روسیه هشدار داده با وجود اینکه آمریکا و متحدانش خود در حال افزایش فعالیت‌های مخرب در فضای سایبری دیگر کشور‌ها هستند اما ایران، چین، کره شمالی و روسیه را تهدید سایبری می‌دانند.
هشدار جدی روسیه به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اولگ خِراموف»، معاون شورای امنیتی روسیه هشدار داده که آمریکا و متحدانش در حال افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و مخرب در فضای سایبری دیگر کشور‌ها هستند. 

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، خِراموف ضمن اعلام این هشدار گفت این در حالی است که این کشور‌ها روسیه، چین، کره شمالی و ایران را به عنوان تهدیدات سایبری نشان می‌دهند.

وی که با روزنامه «آرگیومنتی فکتی» روسیه مصاحبه کرده، در این باره گفت: «آمریکا و متحدان این کشور که به دنبال تسلط جهانی هستند، از یک سو در حال افزایش تلاش‌های خود در انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و مخرب در فضای اطلاعاتی (سایبری) دیگر کشور‌ها هستند و از سوی دیگر، روسیه، چین، کره شمالی و ایران را به عنوان تهدیدات سایبری معرفی می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: واشنگتن در حال ایجاد تصویری رسانه‌ای است تا هر گونه اقدام متعاقب خود از جمله اقدامات نظامی در برابر رقبای ژئوپلتیک را در مقابل چشمان مردم جهان توجیه کند.

طبق گفته این مقام روسی، نتیجه افزایش تقابل در فضای سایبری، ایجاد تنش در روابط بین‌الملل است و اعمال تحریم‌ها از سوی آنها منجر به آهسته شدن روند پیشرفت اقتصاد جهان می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که کم کردن اعتماد به فرآیند‌ دیجیتالی شدن جهان نیز از جمله نتایج این گونه اقدامات است.

اوایل مرداد ماه انگلیس، آمریکا و کانادا ادعا کرده بودند که روسیه در حال به سرقت بردن اطلاعات محققانی است که به دنبال تهیه یک واکسن ویروس کرونا هستند. 

وزارت دادگستری آمریکا نیز دو شهروند چینی را متهم کرده بود که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن کووید-۱۹ است.

به دنبال این اتهامات اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهاد‌هایی که ادعا شده بود هکرهای روسی و چینی هستند اعمال کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید