در فرانسه قوانین جدید برای مقابله با کرونا وضع می‌شود؟

کدخبر: ۳۵۷۹۶۸
با افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر اروپا و ثبت ۳۳۰۴ مورد جدید در فرانسه طی ۲۴ ساعت، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور تعهد داد تا قوانین جدیدی برای مقابله با کرونا در کشورش تعیین کند.
در فرانسه قوانین جدید برای مقابله با کرونا وضع می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرانسه و کشورهای همسایه آن قصد دارند همزمان با بازگشت مردم از تعطیلات و برنامه‌های آنها برای برقراری تجمعات تابستانی و بازگشت افراد به مدارس و محل کار، شیوع کروناویروس را کنترل کنند.

در حالی که برخی محدودیت‌های موجود توسط مقامات محلی تشدید شده اما مکرون تمایلی به اعمال مجدد اقدامات گسترده‌ای که در موج اول همه‌گیری کووید-۱۹ در این کشور در ماه‌های مارس و آوریل اعمال کرده بود، ندارد.

قرنطینه ملی فرانسه در اوایل سال جاری میلادی شیوع ویروس را کنترل کرد اما اقتصاد این کشور را در شدیدترین وضعیت نامطلوبش قرار داد. مکرون هشدار داده است که خسارت ناشی از تکرار این قرنطینه بسیار زیاد خواهد بود و کشور باید به مداخلات هدفمند برای کاهش خوشه‌های نوظهور کرونا متکی باشد.

رئیس جمهوری فرانسه متعهد شد که از رعایت قوانین مشخص برای مقابله با ویروس، در شرایطی که اجباری یا اختیاری بودن استفاده از ماسک در مکان‌های مختلف هنوز مشخص نیست، پرده‌برداری کند.

امانوئل مکرون روز گذشته در توئیتی گفت: برای غلبه بر بحران سلامتی، باید یاد بگیریم که با ویروس زندگی کنیم. اگر وحدت و احساس مسئولیت نشان دهیم، موفق خواهیم شد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، رئیس جمهوری فرانسه همچنین اظهار داشت که برنامه‌های بهبودی دولتش برای بازسازی اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی هفته آینده ارائه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید