کدام استان‌ها همچنان در وضعیت قرمزند؟

کدخبر: ۳۵۷۹۷۷
طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت، 28 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند.
کدام استان‌ها همچنان در وضعیت قرمزند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( پنجم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۲۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

شهرهای قرمز و زرد در گیلان

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان گیلان افزود: این استان در اسفند پارسال خیز شدید کرونا را شاهد بود و همه شهرهای این استان درگیر شدند از اوایل فروردین سیر نزولی موارد ابتلا به کرونا در این استان سیر نزولی پیدا کرد و در خرداد ماه به پایداری نسبی رسید.

وی گفت: از تیر ماه امسال وضعیت اپیدمی و موارد ابتلا و فوت کرونا در استان گیلان با وجود توصیه های وزارت بهداشت دوباره روند صعودی پیدا کرد به طوری که اغلب شهرهای این استان با روند صعودی این بیماری مواجه هستند و شهرهای رشت، آستارا، آسنانه اشرفیه، لاهیجان، رودبار، لنگرود و ماسال در وضعیت قرمز و شهرهای املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودسر و سیاهکل در وضعیت زرد یا هشدار قرار دارند.

لاری افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در استان گیلان اکنون حدود ۷۵ درصد است و در هفته های اخیر شاهد افزایش ۱۳ درصدی استفاده از ماسک در این استان هستیم. بشترین میزان استفاده از ماسک در داروخانه ها و آرایشگاهها به ترتیب با ۱۰۰ درصد و ۹۵ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در دفاتر پیشخوان و بازارهای محلی این استان به ترتیبپا با ۴۸ و ۵۲ درصد است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گیلان در بانک ها و داروخانه ها و کمترین میزان در پایانه های مسافربری درون شهری و پاساژهاست.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با همکاری مردم استان گیلان و همه مردم سراسر کشور در رعایت اصول به گانه بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری ۱.۵ تا دومتری، استفاده از ماسک در بیرون از خانه و شست و شوی مداوم دستها هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

در تعطیلات محرم به سفر نروید

وی افزود: هر زمان که به علت تعطیلات با موج سفرهای مردم مواجه می شویم، دو هفته بعد افزایش موارد ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا را در کشور شاهد هستیم و دو هفته بعد از آن آمار موارد مرگ کرونا بالا می رود بنابراین از همه مردم کشور خواهش می کنیم با توجه به شرایط کرونا در کشور از هر گونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورهای پیش رو پرهیز کنند و امیدواریم عاشقان و شیفتگان اباعبدالله با رعایت توصیه ها و پروتکل های وزارت بهداشت کمک کنند تا محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی را تجربه کنیم.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی شد

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روند صعودی شیوع کرونا در استان پس از یک وقفه یک هفته‌ای، همچنان تداوم دارد و در روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افت و خیزهای متعددی را در استان شاهد بودیم، اما هفته آخر تیرماه یکی از بزرگترین موج‌های شیوع کرونا در استان رخ داد و این وضعیت دوباره در روزهای اخیر در استان در حال تکرار است. اوج‌گیری شیوع کرونا در استان وارد هفته ششم شده است و چنانچه این وضعیت مهار و کنترل نشود، وضعیت استان از حالت هشدار به حالت قرمز تغییر می‌کند.

روند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است

دکتر محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طول یک ماه گذشته آمار بیماران کرونای استان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است اما این روند کاهشی بسیار کند است.

وی اظهار داشت: وضعیت کلی استان از نظر بیماری کرونا در مقایسه با سایر استان ها مانند استان های خوزستان و کرمانشاه که تا حدودی روند بیماری کاهش داشته است از نظر رشد میزان ابتلا و فوتی بدتر نیست.

روند شیوع کرونا در گلستان رو به کاهش است

ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، روند شیوع کرونا در استان نزولی‌شده اما همچنان نیازمند مراقبت بیشتر و اجرای کامل توصیه‌های مراقبتی هستیم.

اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در گلستان همچنان قرمز است اما برخی شهرها با همراهی بیشتر مردم وارد وضعیت زرد شدند و تداوم رعایت پروتکل ها، استان را پس از مدت ها از وضعیت قرمز خارج خواهد کرد.

برگزاری مانور بازگشایی مدارس با پروتکل‌های بهداشتی در لرستان 

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در آیین نمادینی که در دبیرستان نمونه پروین خرم آباد برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مطابق با ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مهیا شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه ها کوچک تقسیم می شوند.

 چهارمحال و بختیاری در تعطیلات محرم پذیرای مسافران نیست

عبد الرضا علی محمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای تعطیل پیش‌رو در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مسافران به این استان سفر نکنند چرا که به منظور حراست از سلامتی هم‌استانی‌ها و جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، خودروی مسافرانی که به استان وارد می‌شوند، توقیف می‌شود.

وی افزود: با همکاری مخابرات استان، مسافرانی که در تعطیلات پیش رو به محدوده استحفاظی استان وارد شوند، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که این استان پذیرای مسافران نیست و باید هرچه سریع‌تر از استان خارج شوند.

مسافران به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است و با توجه به تعطیلات پیش رو از پذیریش مسافران و گردشگران خودداری می شود.

 وی اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ، شاهد روند فزاینده ابتلای همشهریان به بیماری کووید۱۹ هستیم.

۷۶ بیمار کرونایی در قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کووید ۱۹ در این استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به پنجم شهریورماه ۳۴ تَن با تشخیص احتمالی و مبتلا به کرونا در مراکز مختلف درمانی قم بستری شدند.

وی همچنین ترخیص ۳۵ تَن از کل بیمارانی که در روزهای گذشته بستری شده بودند را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۳۶۵ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال ۶۳ تَن آنها وخیم است.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه تَن مشکوک به کرونا جان خود را در قم از دست دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید