مدیر کل آژانس تهران را ترک کرد

کدخبر: ۳۵۷۹۹۸
اقتصادنیوز :‌ «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تهران را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  بعد از دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان و صدور بیانیه ای مشترک تهران را به مقصد وین ترک کرد.

 رافائل گروسی سوم شهریور ماه طبق برنامه‌ای از پیش تنظیم شده برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های کشورمان  با استقبال بهروز کمالوندی معاون رییس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

 مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد، دو طرف در این جلسه در خصوص تعاملات و همکاری‌های جاری طرفین و همچنین راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک گفت وگو کردند.

وی امروز - چهارشنبه - با حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد.

گروسی در این  دیدار با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده با سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، بر تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری‌های ایران و آژانس تاکید کرد و گفت: برجام به معنای واقعی کلمه یک دستاورد و معیار بزرگ برای همه طرف ها بود و برای حفظ آن وظیفه مهمی به ما محول شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این سازمان بین المللی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از پیش ایران و آژانس همه مسائل و پرسش‌های فنی و حرفه ای مرتفع گردد.

رافائل گروسی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم عوامل و صداهای خارجی تاثیری بر همکاری ما داشته باشد، گفت: عملکرد آژانس فنی و حرفه‌ای است و هر زمان سوالی داشته باشیم با مذاکره و انجام چنین ملاقات‌هایی آن را برطرف خواهیم کرد.

 بعد از دیدار گروسی با رییس جمهوری ایران‌ وآژانس در بیانیه ای بر ارتقای همکاری‌های دو طرف تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید