دلار، طلا، بورس و بیت‌کوین کدام نامزد را ترجیح می‌دهند؟

پیش بینی واکنش بازارها به نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

کدخبر: ۳۵۸۱۲۵
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 در آمریکا، چشم انداز نزولی دلار تقویت و درصورت پیروزی دونالد ترامپ بهای اونس طلا با اصلاح و به سپس دلار آمریکا با سقوط مواجه شود.
پیش بینی واکنش بازارها به نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز؛ دن پاپسکو، تحلیلگر و مشاور بازارهای سرمایه نظر خود درباره چگونگی تأثیر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بر شاخص‌های مهم بازارهای جهانی را به اشتراک گذاشته است.

وی همچنین ارزیابی خود را از چشم انداز بازار طلا، دلار، سهام و رمزارزها در دوره‌های قبل و بعد از انتخابات ارائه کرده است.‍

صعود طلا با پیروزی بایدن

بر اساس گزارش وبسایت بیت‌کوین نیوز، دن پاپسکو که در حوزه طلا، نقره و فارکس تخصص دارد می‌گوید: در حال حاضر انتظار بازارها پیروزی جو بایدن در انتخابات پیش رو است. و این یکی از مواردی است که من کاملاً مطمئنم منجر به صعود بهای طلا و سقوط شاخص دلار خواهد شد. و این روند ادامه خواهد یافت.

این تحلیلگر با استناد به نظرسنجی‌های فعلی که از برتری نسبی نامزد حزب دموکرات حکایت دارد می‌گوید با توجه به پیوستگی برتری جو بایدن و در صورت تداوم این روند، دلار کمابیش تضعیف می‌شود، درحالی‌که طلا ممکن است تا روزهای منتهی به انتخابات به ارقامی حتی بالاتر از آنچه تاکنون ثبت کرده است، دست یابد.

پیش‌بینی واکنش بازارها به نتیجه انتخابات آمریکا

علاقه بازار سهام به دونالد ترامپ

پاپسکو همچنین درباره تأثیر احتمالی پیروزی دونالد ترامپ بر بازارهای سرمایه سخن گفت. وی با اشاره به سیاست‌های پولی دولت ترامپ از جمله کاهش قابل‌توجه میزان مالیات افراد بسیار ثروت‌مند و مالیات مربوط به سهام بورسی، گفت: بازار سهام آمریکا در دوره ترامپ بسیار صعودی بوده و مسلم است که بورس آمریکا ترامپ را عمیقاً دوست دارد.

وی افزود: در شب انتخابات، اگر ترامپ پیروز شده باشد، شاخص دلار همگام با بازار سهام پیشروی، و طلا عقب‌نشینی می‌کند.

بحران مالی فراخواهد رسید

با این حال، پاپسکو تاکید دارد که این یک روند موقتی است، چراکه به هر حال بحران مالی به مرز انفجار خواهد رسید و چنانچه حضور ترامپ در کاخ سفید ادامه یابد چه بسا آسیب‌های ناشی از این انفجار وسیع‌تر و عمیق‌تر باشد.

 پاپسکو در حساب توییتری خود نوشت: با پیروزی ترامپ قیمت طلا اصلاح می‌شود اما در ادامه شاهد سقوط دلار از یک‌سو، و خیز بهای اونس طلا برای صعود به قله ۵ هزار دلاری خواهیم بود؛ روندی که با ترامپ سریع‌تر از بایدن طی می‌شود.
اما صرف نظر از اینکه بایدن یا ترامپ کدام‌یک پیروز شوند، درهرصورت شاهد کاهشی شدن شاخص دلار خواهیم بود.

پیش‌بینی واکنش بازارها به نتیجه انتخابات آمریکا

خداحافظی دلار با پناهگاه امن

تحلیلگران دیگر نیز تضعیف دلار را پیش‌‌بینی کرده‌اند. پاتریک شُوویتس ، مدیر دارایی جی.پی.مورگان به CNBC گفت: کاهش مزیت‌های نرخ بهره دلار باعث کاهش جذابیت دلار شده و سرمایه گذاران را به سوی سپرده‌گذاری با استفاده از دیگر ارزهای رایج سوق می‌‌دهد. چرخش این عوامل دوره‌ای (چرخه‌ای/ادواری) با عجله نخواهد بود و دلار آمریکا احتمالاً جا برای سقوط بیشتر دارد.

همچنین استراتژیست‌های Blackrock انتظار تضعیف دلار در کوتاه مدت را دارند. آنها براین باورند که ماندگاری دلار در پناهگاه امن خود، یک نگرانی جدی است.

ماه گذشته، گلدمن ساکس هشدار داد که دلار آمریکا در خطر از دست دادن جایگاه امن خود به عنوان «ذخیره ارزی اصلی در جهان» است.

نیگل گرین، مدیر اجرایی موسسه مالی deVere معتقد است که انتخابات ایالات متحده باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

وی گفت: بیت‌کوین در حال حاضر یکی از بهترین دارایی‌های امسال بوده، بطوریکه نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد بازدهی سالانه (تاکنون) داشته است. با برگزاری انتخابات و تضعیف دلار آمریکا که به عنوان بنزین با اوکتان بالا (محرک قدرتمند) عمل می‌کند، می‌توانیم برای ادامه سال ۲۰۲۰ انتظار سوختگیریِ هرچه بیشترِ بزرگترین رمزارز (ارز رمزنگاری شده) جهان را داشته باشیم.

نیگل گرین با اشاره به افزایش سطح عدم اطمینان سیاسی و نیز تداوم شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با افزایش عدم اطمینان، سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های امن روانه خواهند شد، به ویژه آن دسته از دارایی‌ها که به هیچ کشور خاصی پیوند نخورده‌اند، مانند بیت کوین و طلا.

پیش‌بینی واکنش بازارها به نتیجه انتخابات آمریکا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید