آمریکایی ها نفت ایران را می خرند؟

کدخبر: ۳۵۸۱۷۴
اقتصادنیوز: دادستان‌های فدرال آمریکا چهار شهروند این کشور را به تلاش برای خرید نفت خام از ایران و فروش آن به چین متهم کردند.
آمریکایی ها نفت ایران را  می خرند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: در تازه‌ترین بیانیه پایگاه اینترنتی دادگستری آمریکا آمده است که چهار شهروند این کشور از سوی دادستان‌های فدرال، به تلاش برای خرید نفت خام ایران و فروش آن به پالایشگاهی چینی متهم شناخته شده‌اند.

دادگستری آمریکا از «نیکلاس هووان» ۳۴ ساله، «ژنیو وانگ» ۳۹ ساله، «رابرت توایتز» ۳۰ ساله و «دانیل ری لین» ۳۹ ساله به عنوان چهار فرد مظنونی که اقدام به خرید نفت خام ایران و فروش آن به چین کرده‌اند، نام برده است.

به ادعای دادگستری آمریکا، این افراد به نقض «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری» متهم شده‌اند. دادگستری آمریکا همچنین این را هم گفت که افراد مذکور به ارتکاب پولشویی هم متهم شده‌اند.

در همین راستا «جان دیمرز» دستیار وزیر دادگستری آمریکا، گفت: «افراد متهم در این پرونده برای آنکه خود را به منفعت مالی برسانند، ضمن نقض تحریم‌ها، طرحی مخفیانه را برای فروش نفت خام ایران به پالایشگاهی در چین ایجاد کردند».

در متن کیفرخواست این پرونده، چهار متهم مذکور به طرح نقشه‌ای برای خرید نفت خام ایران از ماه مه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ (خرداد تا اسفند ۱۳۹۸) متهم شده‌اند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، آن‌ها ماهیت معاملاتشان را به شکلی مخفی نگاه داشته‌اند تا ناشناس باقی بمانند.

در بیانیه دادگستری آمریکا آمده است: «این افراد در صورت مجرم شناخته شدن، به تحمل ۴۵ سال حبس و پرداخت ۱.۷۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم خواهند شد و پس از آن دوره سه ساله آزادی همراه با نظارت و ارزیابی را پشت سر خواهند گذاشت».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید