پیگیری مجلس برای استخدام کادر درمان

کدخبر: ۳۵۸۱۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددی با سازمان‌های مختلف در خصوص موضوعات مختلف مثلاً برای بحث‌های استخدامی کادر درمان داشتیم که بعضاً همکاری لازم را نداشتند و نمایندگان خود را فرستادند که عملاً نتیجه ای نداشت‌.
پیگیری مجلس برای استخدام کادر درمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس: زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص‌ برخی فعالیت‌های رسانه‌های استان اصفهان نگران هستم زیرا چهره بدی را از اصفهان به کل کشور نشان می‌دهد.

شیخی تصریح کرد: به خیلی از این مسائل رسانه‌ای و فعالیت فعالان رسانه نگاه اعتقادی داریم، در صحنه عاشورا نیز امام حسین (ع) با خانواده حود حضور داشت و حضرت زینب (س) این رشادت را به نسل‌های بعد منتقل کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی رفتارهای ناآگاهانه باعث می‌شود که کار افراد رسانه‌ای مانند شما در گفتن روایات سخت شود، کار رسانه بسیار سنگین و مهم است و جابه‌جایی حتی یک کلمه می‌تواند تأثیر جبران‌ناپذیری داشته باشد.

وی با مخاطب قرار دادن خبرنگاران، ضمن ابراز امیدواری بیان داشت: اگر صبر داشته باشید می‌توانید به خوبی روی فرهنگ جامعه تأثیر گذارید.

دخالت افراد غیرمتخصص در مسأله کنکور

شیخی همچنین پیرامون مسائل روز نیز صحبتی داشت و در خصوص‌ برگزاری کنکور اظهار داشت: در این زمینه افراد غیرمتخصص دخالت کردند؛ مردم از ما درخواست‌هایی داشتند و به همین دلیل حتی روزی سی هزار پیام از سوی کنکوری‌ها دریافت می‌کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه و اولویت کمیسیون بهداشت و درمان عنوان کرد: در کمیسیون وزارت بهداشت و درمان با توجه به شیوع کرونا اولین جلسه برای بررسی اقدامات وزارت بهداشت و درمان تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید مدت طولانی را با این ویروس زندگی کنیم، اصلی ترین موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان این است که سلامت مردم اولویت است که در این سلامت، بحث سلامت اجتماعی، روانی و ... هم دخیل است.

شیخی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بیماری‌هایی و معضلاتی برای مردم ایجاد شده که از طرف دیگر نیز این مشکلات اقتصادی باعث شده مردم نتوانند به درمان خود بپردازند.

طب ایرانی کمکی برای عبور از کرونا

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشکل تحریم و کمبود درمان را پیش روی خود داریم که طب ایرانی با توجه به پیشگیری محور بودن آن، می‌تواند تأثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددی با سازمان‌های مختلف در خصوص موضوعات مختلف مثلاً برای بحث‌های استخدامی کادر درمان داشتیم که بعضاً همکاری لازم را نداشتند و نمایندگان خود را فرستادند که عملاً نتیجه ای نداشت‌.

شیخی عنوان کرد: به نوعی تدابیری که باید برای کرونا اندیشیده می‌شد با دقت بررسی نشد که امیدواریم آگاهانه نباشد، البته وزارت بهداشت و درمان کمال همکاری را داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ویروس رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی دارد و باید شرایطی ایجاد می‌شد که مردم ارتباط کمتری داشته باشند اما در برخی موارد شرایطی ایجاد می‌شد که مردم تصور کردند که دیگر کار کرونا تمام شده است.

۷۰ درصد از پروتکل‌های بهداشتی را خود مردم رعایت کردند نه اصناف

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج کمیته پژوهش های مجلس بالای ۷۰ درصد از پروتکل‌ها را مردم رعایت کردند و نه اصناف؛ آمار نشان می‌دهد که در برخی موارد پروتکل‌ها در حیطه اصناف زیر ۲۰ درصد رعایت می‌شود؛ استانی برخورد کردن‌ها از مشکلات دیگر در زمان کرونا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید