محسن هاشمی جای قالیباف را می گیرد؟

کدخبر: ۳۵۸۲۱۷
برخی خبرها حکایت از عزم محسن هاشمی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس 1402 دارد.
محسن هاشمی جای قالیباف را می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد، درست در شرایطی که فعالان جناح راست سیاست ایران بدون دغدغه مشارکت عمومی در انتخابات ریاست‌جمهوری و البته عبور از فیلترهای نه‌چندان ضابطه‌مند شورای نگهبان مشغول تدارک الزامات حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، اصلاح‌طلبان و حامیان‌شان می‌کوشند مقصر ریزش پایگاه رای این جریان از سال ۹۲ تاکنون را بیابند.

در این میان اما جناح چپ سیاست ایران نیز چندان خالی از گزینه‌های بالقوه برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست چنانکه در گوشه و کنار نام چهره‌هایی چون اسحاق جهانگیری، محمدجواد آذری‌جهرمی، سورنا ستاری و حتی محسن هاشمی، فرزند ارشد رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به گوش می‌رسد.گزینه‌هایی که هر کدام به ‌واسطه اقدامات کرده و ناکرده‌شان در مسوولیت‌های خود با انتقادهایی از سوی جامعه مواجهند ولی توانایی ایجاد اجماع حداقلی را دارند.

در این میان اما از قرار معلوم باید نام رییس فعلی شورای شهر تهران را پیش از رسیدن به موعد انتخابات از جمع گزینه‌های یاد شده پاک کرد.

محسن هاشمی روز گذشته در جریان اظهاراتی که خبرگزاری برنا آن ‌ را منتشر کرد به طرح احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد و با تکذیب این مهم صراحتا اعلام کرد که قصدی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد. جالب آنکه او حضور خود برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران را نیز در هاله‌ای از ابهام و نیازمند بررسی‌های بیشتر اعلام کرد تا عملا به نظر برسد او قصد دارد با یک دوره دوری از مسوولیت به تلطیف چهره خود پرداخته و شاید شانس را برای بهارستان ۱۴۰۲ آزمایش کند.

هرچند هنوز برای اظهارنظر در مورد متقاضیان کلیدداری «پاستور۱۴۰۰» زود است و بعید نیست تصمیم امروز هاشمی، تصمیم بهار ۱۴۰۰ او نباشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید